Reklam & Media iFokus

Reklam & Media

Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1314 ggr
emmalarsson123
2020-04-28 04:59
0

Hur ser framtiden för direktutskick ut?

Nu i Corona-tider förskjuts ju allt till att bli mer digitalt. Men hur tror ni det blir med branscher som redan är till största del digital och endast har några få fysiska plattformar kvar? Kommer det förbli relevant med direktreklam i stil med detta?

Sindri
2020-04-28 08:01
0

Om det är något jag hatar så är det direktreklam. Jag skickar tillbaka allting som är adresserat till mig. Ibland med beska kommentarer. Jag ser det nästan som ett hemfridsbrott att ta sig in i min brevlåda och lägga skräp där. Vad kostar detta miljön med alla dessa pappersprodukter som jag skall ta bilen för att lämna till återvinning? Jag fattar absolut inte varför detta inte är förbjudet, och varför jag skall behöva sätta upp lappar som kletar ner och förfular min brevlåda. Det känns precis som om någon skulle bara kliva in i mitt hus och försöka sälja saker till mig och jag skulle få baxa ut dem.
Det står också tydligt på min brevlåda att jag varken vill ha reklam eller gratis"tidningar" (som ju är förtäckta annonsblad). För det mesta fungerar det vad gäller organiserad utdelning, men jag har flera gånger fått åka till deras kontor med en bunt reklam och en bild på min brevlåda och frågat vad det är som inte är klart. (Ja, gud vilken jobbig käring jag är!)
Många glada småföretagare tror ju att skylten inte gäller dem och lägger små lappar om städning, husförsäljning och trädfällning i min låda. De fattar inte att det bara skapar badwill och om jag någonsin skulle behöva en sådan tjänst är det just dem jag skulle undvika.

Allt jag vill veta och kan behöva finns ju på nätet. Ger dessa reklamblad och små lappar verkligen någon utdelning?

Åsa S
2020-04-28 08:53
0

Jag tror faktiskt de har en marknad så länge som man inte gödslar för mycket i folks brevlådor jag brukar planera veckans mat efter vad jag ser är bra pris i den butiken jag brukar handla i när jag sitter och bläddrar i bladet och jag har faktiskt ringt en sån där trädfällare som hade satt upp en lapp på anslagstavlorna i sommarstugeområdet och jag blev mycket nöjd. +Jag brukar lägga bort datorn ibland det är ju nått som ökar på hjärnstressen, så det är jättebra för hälsan lägga bort den nån helg eller några veckor ibland samt inte ha mobil med internet i. Så alla når man inte via nätet.

Sindri
2020-04-28 08:58
0

Jag kollar också efter bra priser i mina affärer, men jag prenumererar på deras veckobrev, väldigt smidigt. Den lilla stunden vid datorn spelar ju inte så stor roll i det hela.
Att sätta upp en lapp på en anslagstavla är helt ok, inte alls lika påträngande som att lägga lappar i någons brevlåda.

Jag tycker brevlådan än min privata sfär och bara till för den tidning jag betalar för och för min post som inte kan komma digitalt.

Pyttelite
2020-11-08 12:53
0

#1: Håller helt med direktreklam borde förbjudas även adresserad reklam.

Låt så mycket som möjligt vara digitalt!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.