13. Allmänt om reklam & media

Reklam för vad???

2013-08-21 12:01 #0 av: Maria

Jag tillhör den gamla generation som aldrig ville missa reklamen på bio. Det var ju enda gången man fick se reklam.Skämtar

Därför gillar jag fortfarande reklam ganska mycket även på TV fastän jag kan tycka att den kommer lite väl ofta emellanåt.

Vad jag däremot reflekterat över är att jag ofta missar själva poängen. Alltså vilket företag som görs reklam för.

Är det så för er andra också?

/Maria

Anmäl
2013-08-21 12:06 #1 av: TjockaBerta

Ja, för mig är det så. Jag kan sjunga, citera och berätta om reklamen men jag vet sällan vad de säljer =D

Anmäl
2013-08-21 12:09 #2 av: Maria

Puh, skönt att höraGlad

Jag har numera en hjärnskada och jag tror hela tiden när jag inte fattar eller kommer ihåg att det handlar om detta.

Bra att höra att du också "kan" hela reklamen men inte vem som ligger bakom.

/Maria

Anmäl
2013-08-22 08:49 #3 av: Staffan

Samma här - det hör nog till de vanligaste misstagen reklammakarna gör skulle jag gissa...

// Staffan

Anmäl
2013-08-26 17:17 #4 av: mariatingsund

o samma här förstås :D Jag kan komma ihåg "du vet det där vackra reklamen där det var så färggranna fåglar i regnskog.... " men inte vad man skulle köpa efter DEN reklamen, haha

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.