Annons:
Etikett05-dålig-reklam
Läst 3332 ggr
mariatingsund
1/13/13, 8:23 PM

hemskaste reklamfilmerna

Jag är inte mot reklam i stor allmänhet, vissa är roliga, andra får en att tänka till, och återigen andra är otroligt vackra och välgjorda. Men så finns de som man bara retar sig på. Vilka tycker ni är sådana? Jag själv tycker att Sibas reklamfilmer har alltid varit dumma, skrikiga, äckliga, och i stort sett totalt onjutbara på alla sätt o vis, med en person som är direkt motbjudande.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Maria
1/16/13, 4:38 PM
#1

Du menar att Fabian skulle vara direkt motbjudande?

Jag är väl ingen fan av Sibas rekalm men vill nog inte sträcka mig så långt.

Däremot gillar jag inte den där "Panta mera" reklamen där Pugh Rogerfeldt sjunger. Det är någon scen där äldre reser sig upp och börjar dansa som jag absolut inte gillar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
1/16/13, 7:13 PM
#2

För mig är han det, med priskollen och krubban (eller övriga priskollar), med stackars sin far i miniatyr som han bara överröstar, då han ber om ursäkt för att han mest skrek i reklamfilmerna, och nu sist som trollkarl, han har ju tungan ute o viftar med det,  trycker in hakan i halsen och gungar som en äckelpotta, jag rår inte för det, men jag tycker att han är motbjudande. Dock förstår att smaken är som baken, och tar inte illa upp om någon annan tycker annat.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Iceland
4/6/13, 10:44 PM
#3

Alla dessa vanish reklamer och andra liknande produkter. Ryser varenda gång de kommer upp på teven. "Tack svärmamma" 🤮

http://isabellarun.weebly.com/

Staffan
4/19/13, 10:02 AM
#4

>Maria,

Jag hoppas att det är karaktären han spelar som du tycker är motbjudande, och inte Fabians blotta uppenbarelse?

Annars tycker jag "motbjudande" är ett hårt ord. Tänk om Fabian gör en sökning på Google och hittar hit? Om någon hade sagt det om mig hade jag faktiskt blivit lite ledsen.

// Staffan

Maria
4/19/13, 1:04 PM
#5

#4 Ja, det var det jag reagerade på också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
4/19/13, 9:26 PM
#6

Gud, självklart menade jag inte personen. Självklart är det karaktären, sättet, innebörden och reklammakarna jag reser tagg för. Men sen också den som tyckte att sådana reklam var bra för företaget.  Jag tycker att jag har humor i stor allmänhet och är en glad person för övrigt men dessa kan jag inte med att göra. Jag antar att jag reagerar alldeles för mycket, men men, har man börjat resa tagg då är det svårt att släta till dem, även om sista reklamen inte var lika hemskt som de tidigare.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Maria
4/19/13, 9:52 PM
#7

OK🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
4/20/13, 12:14 AM
#8

#6

Tack för ditt svar - då förstår jag.

👍

// Staffan

TjockaBerta
5/4/13, 11:04 AM
#9

#2

Jag håller med dig angående filmen med en trollkarl. Jag reagerade exakt på samma sätt och utbrast: Usch vilken snuskgubbe!

Sen fick jag lite problem med att förklara för de andra i familjen hur jag tänkte. Har man en gång råkat ut för en snuskgubbe tar man inte miste.

Däremot reagerar jag inte på honom i de andra filmerna men jag tycker att de är ganska poänglösa och dumma.

>>>Malum domesticum<<<

mariatingsund
5/4/13, 7:36 PM
#10

Det känns bra att veta att jag inte är ensam om att känna så. Dumhet irriterar mig, men så tack och lov har de ändrat stilen nu, hoppas det blir ännu bättre i framtiden.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Memento Mori]
6/11/13, 11:49 AM
#11

Zalando-reklamerna måste jag säga irriterar mig, tycker de är högljudda, skrikiga och allmänt överdrivna.

mariatingsund
8/19/13, 6:38 PM
#12

Det gläder mig verkligen att Fabian visar sig i bättre dager :D Äntligen inga oförskämdheter, skrik gap, förolämpningar och dumheter. Hoppas att det håller i sig.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maria
8/21/13, 11:58 AM
#13

Den värsta reklamen just nu tycker jag är den där med en låda som fortplantar sig med en lagerhylla eller vad det nu är.

Jag kommer inte ens ihåg vilket företag som man gör reklam för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
sjöholm i hålan
8/21/13, 12:09 PM
#14

Reklamen Elgiganten hade julen 2012 !!!!!!! En hysteriskt skrikande man som stressvrålade ut alla "bra erbjudanden" Den blev jag så stressad av att jag till och med panikstängde tvn !! För att inte tala om företagets 3 reklam------totalt vidrig , sen har vi ju "Telenors mobbingreklam" ..Med Sören och Sören , där den ena Sören är mobbingoffer FY🐖N

En jag tyckte var lite småsöt , men jobbig(!) var den första Iprenreklamen , med dåren som var så envererande med sin sång och "Jehovas-stoppet" Var ju till och med så småungarna(vuxna med) nynnade på den "sången" :-)

[GoodbyeLullaby]
10/6/13, 11:54 PM
#15

#13 haha netonnet Själv klarar jag bara inte av den hysteriska karaktären i ÖoB reklamerna.

Upp till toppen
Annons: