Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 3895 ggr
Ketang
12/26/11, 1:16 PM

Glasögon 2 för samma pris?

I morgon måste jag in till stan och kolla min syn! Är det någon här som har koll på vilka som är billigast på glasögon och som har köp 2 betala för 1 erbjudande?

Annons:
[Lillfjanten]
12/26/11, 1:20 PM
#1

jag har köpt glasögon med just ett sånt erbjudande, och aldrig mer. för mig var det inte kvalitet, och servicen var väl inget att hurra för heller. har jag problem med glasögonen så vill jag inte känna att jag är till besvär när jag återkommer.. jag går till synsam nästa gång. där har det alltid funkat felfritt, men denna gång tänkte jag bara på kronorna..misstag, men andra kan ju ha positiva erfarenheter?

Ketang
12/26/11, 2:12 PM
#2

Där sa du något! Det har jag inte haft en tanke på! Jag hittade Specsavers och bokade tid via nätet hos dom. Har iofs inte fått någon bekräftelse än och det går ju att avboka. Men jag är mer eller mindre desperat nu. Har gått med huvudvärk från och till i månader pga min syn. Ekonomin tillåter inte ett par glasögon för flera tusen :-( Jag var på synsam här i stan när en kompis kollade sin syn och visst var det kvalité på deras personal :-)

Men kvalité på bågar och glas är väl inte sämre på ex Specsavers än ex Synsam?

[Lillfjanten]
12/26/11, 2:14 PM
#3

jag köpte från dem.. men det fick bli läropengar :) för min del tycker jag att det var stor skillnad både på glas, bågar och serviceandan. men det är ju bara min personliga åsikt.

Ketang
12/26/11, 2:16 PM
#4

Okej. Hm, får se om någon annan här har någon erfarenhet av dom då.

[Lillfjanten]
12/26/11, 2:18 PM
#5

ja, det är intressant med olika synpunkter. sen kan man ju faktiskt också undra över varför det är så mycket billigare på vissa ställen. vad som inte syns är tilläggen för tunnare glas, antireflex mm..

Ketang
12/26/11, 4:05 PM
#6

Jag frågade om just Specsavers i min facebook status och tre av mina vänner köper tydligen sina glasögon där och alla är nöjda. Ang bemötande så är det ju inte samma i alla butiker. Två av mina vänner är ganska "petiga" med sina grejer och tycker att deras glasögon är bra. Så jag ringde faktiskt till dom och fick en tid i morgon redan! Ska bli skönt att sätta allt i rullning även om jag inte får några glasögon i morgon så får jag i alla fall svar på om min ständiga huvudvärk beror på synen!

Annons:
[Lillfjanten]
12/26/11, 4:24 PM
#7

Hoppas du blir nöjd, det är huvudsaken. Sen är det ju självklart att det kan skilja sig på bemötandet, men så är det, är det några som klantar sig, så blir reklamen därefter ;) jag tyckte iaf att det var lite oproffsig personal, jag gillar när de vet hur de ska bete sig för kunder, dessutom så har jag aldrig haft så dålig kvalite på bågar och glas som nu, men när ekonomin tillåter så ska jag fixa mig ett par ordentliga glasögon som håller något år ;) lycka till!

Anmaja
1/3/12, 11:00 PM
#8

Hej!

Jag köpte mina hos Smarteyes, progressiva för 2500 kr och är helnöjd.

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Min blogg Anmaja  ~

'Ordordnaren' på Wordfeud

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

TjockaBerta
1/17/12, 8:21 PM
#9

Har riktiga glasögon från optiker. Tog med  receptet och kollade synen snabbt hos Specsaver. Beställde billigaste läsglasen. 396,- När jag kom och hämtade dem fick jag kolla på en lästavla. Det var helt OK. Då säger expediten, -"vilken tur, det är inte alla som ser så bra med sina glasögon". Då blev jag betänksam.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
1/17/12, 8:26 PM
#10

#9  mina glasögon gick sönder som jag köpte där, så jag ska köpa nya, men på synsam. jag har ju gått där i många år, men så tänkte jag på plånboken för en gångs skull.. det gör jag inte om :) därmed inte sagt att andra inte trivs med specsavers, det är ju upp till var och en. på fredag ska jag iväg och kolla synen igen, det var ett år sen, men nu vill jag ha bra glas som inte blir repiga på en gång trots behandling.

TjockaBerta
1/17/12, 8:33 PM
#11

Som jag skrev hade jag tydligen tur. Jag skulle inte beställa mitt enda par glasögon därifrån.

Men som extrapar lyckades de denna gång.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
1/17/12, 8:34 PM
#12

hur gick det för dig ts?

Ketang
1/17/12, 9:23 PM
#13

#12 Det gick bra! Jag hade ett väldigt litet brytningsfel så jag MÅSTE inte ha glasögon. Så jag funderar fortfarande lite. Hade problem med huvudvärk länge, men det har gett med sig nu så jag väntar nog med att köpa glasögon tills synen blir lite sämre så jag faktiskt behöver och då blir det nog på synsam.

När jag var på Specsavers känndes det lite som att stället var fullt av praktikanter. Jag her en kompis som jobbar i samma butik men som är mammaledig nu och hon har ingen utbildning på det där och det kändes inte så proffsigt. När jag var på synsam med en kompis så var dom som jobbade där äldre (har iofs inget med kunnskap att göra, men känndes mer seriöst) och hade ett mycket proffsigare sätt att jobba på.

Annons:
[Lillfjanten]
1/18/12, 12:59 AM
#14

#13 det var precis den tanken jag också hade. Nu såg jag att synsam (på deras hemsida) har bågar i olika prisklasser mm. Så de behöver inte bli dyra. Du kanske ändå behöver glas i svag styrka för att ögonen ska må bättre? Sen finns det billiga kompletta läsglas, de är toppen!

Ketang
1/18/12, 7:38 AM
#15

#14 Kan jag begära ut resultatet av undersökningen på papper om jag skulle gå till en annan butik för att slippa betala för en ny undersökning?

Har funderat på det här med läsglasögon. Jag har ju bara ett litet brytningsfel på ena ögat… kan jag köpa vanliga läs glasögon då? Dom har ju styrka i båda glasen.

[Lillfjanten]
1/18/12, 8:48 AM
#16

#15 fick du inget papper på undersökningen o resultatet? Det skulle du ha fått. Självklart kan du begära det, du kan sen använda det för att köpa glasögon var du vill. Personligen så tycker jag att "riktiga" läsglas är bäst, de behöver inte kosta mer än max 400 kr, och då är de ju personligt anpassade.

[cala02]
1/30/12, 3:53 PM
#17

Min mamma som jabbat hos en optiker säger att de gick till dem när de behövde justera och laga glasögonen, även om de handlat på synsam. Det är inte alltid de kan reparera de billiga glasögonen, eller väldigt sällan rättare sagt. Skruvar och infästningar är sämre på billiga glasögon. Plasten vid näshållaren(?) är sämre och lossnar lättare. Jag får inte handla där för min mor, hellre betala lite mer och få glasögon som håller.

TjockaBerta
1/30/12, 6:38 PM
#18

#17 Ja men som extra/reservpar är det billigt och bra.

>>>Malum domesticum<<<

mikkilina
3/6/12, 2:09 PM
#19

Jag tänkte köpa här, är det nån som har koll på dem? (Wedin & Söderberg)

Upp till toppen
Annons: