Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1129 ggr
MajaL
10/25/11, 3:43 PM

Musikmedia

Var lite osäker på om detta var rätt forum. Men jag tänkte att jag chansar! Glad

Man kan ju inte skapa en användare på spotify längre, utan man måste skapa en användare via facebook. Galen som jag blev på detta så tänkte jag nu skapa min egen spellista på min blogg. Frågan är hur vida man kan ta musikmedia, alltså länka till ett musikklipp eller en musikslinga, och koppla ihop med text på min blogg.

Tänkte skriva artist och låtnamn och sedan behöver jag ju hyperlänka detta till ett lämpligt musikklipp.

Visst bör man kunna länka texten till youtoube exempelvis? Det bör väl vara okej enligt alla lagar och regler? Eller måste man göra på något annat vis?

Nu kanske ni tänker att detta ju handlade om musik och borde lagts in under musik iFokus. Men för mig andlar det inte om musiktemat, utan själva frågan rör ju media och hur man får dela media. Vilket som är rätt sätt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Staffan
10/27/11, 12:01 PM
#1

Jag är inte riktigt säker på hur du vill lägga upp spellistan? Ska man alltså kunna lyssna på musiken eller ska det bara vara en lista länkad till olika ställen på nätet. Det är i sådana fall helt okej skulle jag säga.

// Staffan

MajaL
10/27/11, 12:23 PM
#2

Jag har tänkt om och tänker nu lägga in musiken direkt med youtube-klipp. Med inbäddad kod som de kallar det, så ett litet filmklipp visas. Det ska vara okej som jag förstått det?

Det blir nog snyggast att göra så dessutom. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Staffan
10/27/11, 12:31 PM
#3

Det hoppas jag är helt okej -

jag gör ju så hela tiden här på iFokus… :)

// Staffan

MajaL
10/27/11, 12:32 PM
#4

#3 Ja just det! Det gör du ju. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

mariatingsund
10/27/11, 12:35 PM
#5

varför skulle de ge möjlighet med inbäddning annars?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MajaL
10/27/11, 12:47 PM
#6

#5 Ja, exakt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: