Sony - color.like.no.other
För att lansera den nya produktlinjen Bravia genomförde Sony för något år sedan en minnsvärd kampanj när man släppte en kvarts miljon färgglada studsbollar över San Fransisco. Superhärligt och helt underbart. Man gjorde fler på samma tema under parollen color.like.no.other men jag kommer inte på någon som jag tycker är bättre än den här:
Den reklamen älskade jag verkligen! Den är så snygg och musiken gillar jag med, vilket för min del är väldigt viktigt för om jag gillar reklamen eller ej!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Riktigt cool… Har för mig att den är gjord helt "på riktigt" utan några datoreffekter… Måste ha varit kul att spela in i så fall
Jag gillar denna också… Vilket jobb det måste ha varit att animera alla kaniner…
Men de där bollarna måste ju vara datoranimerade, det har jag alltid trott. De har inga skuggor på sig.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#3 Länk till sida med bollinfo
"Filmed over two days, the commercial uses no CG effects at all - every single bouncing ball is real. The shoot involved twenty-three camera operators, compressed air cannons and earth-moving machines loaded with balls, crew members in crash helmets behind protective shields… and one take for each ball drop."
Ganska galet Enligt denna källa så är det riktiga bollar…Mig veterligen så är det väl Braviareklamernas signum att allt görs på riktigt…
Men jag kan hålla med om att bollarna ser lite underliga ut i vissa shots…
#3 Maria
Nope, de var faktiskta riktiga. Tydligen så blev kampanjen en enorm succé och just för att många i San Fransisco filmade också med egna kameror och la ut sina filmer på nätet… Det hade varit skoj att vara där!
// Staffan
Jag undrar vad som hände med alla studsbollar sedan, haha. Men riktigt bra reklam film ialla fall!
Ja, jag tänkte också på det, vem städade efteråt? Jag tyckte bara att bollarna SÅG UT som animerade, faktiskt, när man ser på dem en och en, de som faller närmast kameran, har faktiskt ingen skugga. hur har man åstadkommit det då?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag glömde säga: de har nog stängt av gatorna, inga bilar eller människor kunde riskera få en boll i huvudet, (bortsett från lillkillen som smugit fram). Men jag hade hemskt gärna varit med om det i verkligheten, det måste ha varit som ett fenomen. Super reklam.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Superbra reklam!
Hittade "Making of" på youtube ;)
/Emilia
San Francisco var det rätta stället hursomhelst, älskar den backen. Hunden var kul, han var nog lite förvirrad av så många bollar, vilken ska han fånga.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#9 Emilia
Tusen tack för filmtipset - verkligen sevärd
// Staffan
Härlig reklam att titta på,man blir rent gla´av att se den kanske lite som grodan i stupröret oxå såg ut att bli :)
Jättehärlig reklam. Låten säljer så otroligt bra med konceptet, älskar José's version av "Heartbeats".
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Sony har bytt ut reklambyrån som gjorde filmen med studsbollarna (Fallon London) mot en ny byrå, Anomaly. Vad tycker ni om första filmen?
Nja… Man kan inte ens jämföra. Bollarna var ju så utomordentligt bra. Denna är inget speciellt.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Ja nu kör de ju på make.belive.
Jag tyckte att den var fin.
Väldigt härlig stämmning =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Nää..rätt trist vuxna som ska göra film med barn,stämmer ibland inte.
Stutsbollarna det är riktigt bra reklam de :) tycker jag då