Annons:
Etikett02-annorlunda-reklam
Läst 1750 ggr
Staffan
11/16/09, 1:09 AM

Sony - color.like.no.other

För att lansera den nya produktlinjen Bravia genomförde Sony för något år sedan en minnsvärd kampanj när man släppte en kvarts miljon färgglada studsbollar över San Fransisco. Superhärligt och helt underbart. Man gjorde fler på samma tema under parollen color.like.no.other men jag kommer inte på någon som jag tycker är bättre än den här:

Annons:
Hoppfull
11/16/09, 12:37 PM
#1

Den reklamen älskade jag verkligen! Den är snygg och musiken gillar jag med, vilket för min del är väldigt viktigt för om jag gillar reklamen eller ej!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Joppo
11/16/09, 12:56 PM
#2

Riktigt cool… Har för mig att den är gjord helt "på riktigt" utan några datoreffekter… Måste ha varit kul att spela in i så fallGlad

Jag gillar denna också… Vilket jobb det måste ha varit att animera alla kaniner…

mariatingsund
11/16/09, 9:05 PM
#3

Men de där bollarna måste ju vara datoranimerade, det har jag alltid trott. De har inga skuggor på sig.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Joppo
11/16/09, 9:29 PM
#4

#3 Länk till sida med bollinfo

"Filmed over two days, the commercial uses no CG effects at all - every single bouncing ball is real. The shoot involved twenty-three camera operators, compressed air cannons and earth-moving machines loaded with balls, crew members in crash helmets behind protective shields… and one take for each ball drop."

Ganska galet Glad Enligt denna källa så är det riktiga bollar…Mig veterligen så är det väl Braviareklamernas signum att allt görs på riktigt…

Men jag kan hålla med om att bollarna ser lite underliga ut i vissa shots…

Staffan
11/16/09, 9:30 PM
#5

#3 Maria

Nope, de var faktiskta riktiga. Tydligen så blev kampanjen en enorm succé och just för att många i San Fransisco filmade också med egna kameror och la ut sina filmer på nätet… Det hade varit skoj att vara där!

// Staffan

dijete
11/16/09, 9:37 PM
#6

Jag undrar vad som hände med alla studsbollar sedan, haha. Men riktigt bra reklam film ialla fall!

Annons:
mariatingsund
11/16/09, 10:59 PM
#7

Ja, jag tänkte också på det, vem städade efteråt? Jag tyckte bara att bollarna SÅG UT som animerade, faktiskt, när man ser på dem en och en, de som faller närmast kameran, har faktiskt ingen skugga. hur har man åstadkommit det då? Tungan ute

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
11/16/09, 11:02 PM
#8

Jag glömde säga: de har nog stängt av gatorna, inga bilar eller människor kunde riskera få en boll i huvudet, (bortsett från lillkillen som smugit fram). Men jag hade hemskt gärna varit med om det i verkligheten, det måste ha varit som ett fenomen. Super reklam.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Dilizi
11/17/09, 6:23 PM
#9

Superbra reklam!

Hittade "Making of" på youtube ;)

/Emilia

mariatingsund
11/17/09, 6:46 PM
#10

San Francisco var det rätta stället hursomhelst, älskar den backen. Hunden var kul, han var nog lite förvirrad av så många bollar, vilken ska han fånga.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Staffan
11/17/09, 6:48 PM
#11

#9 Emilia

Tusen tack för filmtipset - verkligen sevärd

// Staffan

Rosenvial
11/17/09, 9:21 PM
#12

Härlig reklam att titta på,man blir rent gla´av att se den kanske lite som grodan i stupröret oxå såg ut att bli :)

Anna
11/17/09, 10:12 PM
#13

Jättehärlig reklam. Låten säljer så otroligt bra med konceptet, älskar José's version av "Heartbeats".

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Staffan
4/22/10, 10:43 AM
#14

Sony har bytt ut reklambyrån som gjorde filmen med studsbollarna (Fallon London) mot en ny byrå, Anomaly. Vad tycker ni om första filmen?

mariatingsund
4/22/10, 12:35 PM
#15

Nja… Man kan inte ens jämföra. Bollarna var ju så utomordentligt bra. Denna är inget speciellt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

tjiivans
4/22/10, 12:38 PM
#16

Ja nu kör de ju på make.belive.
Jag tyckte att den var fin.
Väldigt härlig stämmning =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Rosenvial
4/24/10, 1:02 AM
#17

Nää..rätt trist vuxna som ska göra film med barn,stämmer ibland inte.

Stutsbollarna det är riktigt bra reklam de :) tycker jag då

Upp till toppen
Annons: