Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1002 ggr
cala01
11/11/09, 1:06 PM

Make believe

Det kanske jag som är trög, men inte trögare än genomsnittet. Men Sony Eicssons nya budskap "make believe" verkar dåligt genomtänkt. Make Believe betyder ju allmänt "på låtsas", det kan ju knappast vara budskapet?

Försöker fatta vad de är ute efter men konvergens och starkare koppling till Sony och deras underhållning är väl dumt att telefonen kopplas till nåt som inte är på riktigt.

Det är ju långsökt och inte lika starkt som connecting people eller just do it. Börjar likna dessa städer i landet som försöker hitta slagkraftig slogan men inte får till det.

Annons:
Niklas
11/11/09, 1:47 PM
#1

Jag förstår vad du menar. Förmodligen är det ändå kopplingen till underhållning de är ute efter. Det tror jag i alla fall.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

cala01
11/11/09, 1:59 PM
#2

Jo så är det väl men den är lite väl långsökt för gemene man. Det är ju inte första gången Ericsson är ute och cyklar. Undrar hur de har det på informationsavdelningen egentligen. Kommer ihåg kampanjen i USA med "mobilephones" inte riktigt rätt där heller. Verkar som de tror att hela världen pratar svengelska.

Staffan
11/11/09, 4:16 PM
#3

#0 cala01

Jag har inte bestämt mig ännu för vad jag tycker om deras 'make.believe' men gissar att de framför allt vill väcka en känsla hos oss konsumenter? Kanske kan det vara så att de vill få oss att känna att telefonen är så bra att det bara är vår fantasi som sätter gränsen för vad vi kan göra med den?Eller så kanske vill de få oss att känna att den är så bra att nästan inte kan vara sant? :)

Den senaste 'spark.something' är kanske mer tydlig men den tycker jag trots det faktiskt mindre om. I alla fall ännu så länge.

// Staffan
ps. Personligen har jag gått över från Sony till Apple både på dator- och telefonsidan och kommer inte att byta tillbaka inom överskådlig tid.

Staffan
11/11/09, 5:28 PM
#4

Vad är det förresten Sony har kört för deviser på egen hand?
Jag kommer bara på 'like.no.other'…

// Staffan

Niklas
11/11/09, 9:56 PM
#5

#4: "It's a Sony!" är en slogan Sony har använt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: