Annons:
Etikett05-dålig-reklam
Läst 10864 ggr
Kalli
2009-11-29 00:19

Reklam som inte gick som det var tänkt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den mest kända är väl Locum, fast det var väl inte reklam om man ska vara petig utan ett utskick till kunder m.m.

Annons:
Kalli
2009-11-29 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mycket som kan tolkas som snusk om man bara har vilja dock. Man ser vad man vill se är kanske en lämplig fras. Tungan ute

Achatina
2009-11-30 05:36
#2

Behöver man säga mer än så?

Fast kan leta upp riktiga reklambilder som kanske är roligare x)

Staffan
2009-11-30 09:23
#3

#2

Grejen är att annonserna ovan är på riktigt. Locum tex gick ju med stora annonser i många av våra stora dagstidningar.

// Staffan

Achatina
2010-01-18 19:39
#4

Danonino's reklam tycker jag är tvivelaktig… Nästan så man skulle anmäla den till konsumentverket eller vad det heter…

"Utan färgämnen och tillsatser", "med kalcium, fibrer och vitaminer", "och den rosa färgen, den kommer från rödbetor"…

Danonino består av skummjölkspulver och massor av tillsatser, i alla fall gjorde den det sist jag kollade i innehållsförteckningen på deras förpackningar. Vad färgämnet beträffar så brukar man väl ändå använda rödbetor som färgämne. Vilken filmjölk eller yogurt innehåller inte kalcium? och vitaminer? (fibrer?)…

Jag hoppas att reklamen inte går fram x) Och detta är nog lite OT till den här tråden xD

[Thiah]
2010-01-20 00:18
#5

#4 så sant så sant

Hoppfull
2010-01-20 13:48
#6

#4 Problemet är väl att det är LMV som bestämmer vad som räknas som tillsatser, naturligt osv. T.ex. jästextrakt som ju ofta är detsamma som E621 räknas som ett naturligt ämne och ses inte som en tillsats. Trots att den ofta är samma och har samm negativa effekter på hälsan som E621.

Så länge det är så är det nog inte meningsfullt att att anmäla, för de följer enbart regelverket.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Achatina
2010-01-21 01:16
#7

Oh jag har kommit på en till reklam som är riktigt hemsk. Tänker inte ens försöka leta fram den, så hemsk är den x) Det är någon brustablett med mandarinsmak… På mig fungerar den reklamen i alla fall inte.. (Kan inte ens tänka på den nu utan att rysa av obehag)

Upp till toppen
Annons: