"All reklam är bra reklam"
Ja, vad säger ni? Stämmer uttrycket?
Många verkar likställa reklam, i uttrycket, med uppmärksamhet. Då tycker jag inte att det stämmer. All uppmärksamhet är inte bra reklam.
Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?
Håller med #1. Om man i ordet "reklam" menar att jag ska bli positivt inställd till ett varumärke så är inte all reklam bra reklam. Menar man däremot att ordet "reklam" är synonymt med uppmärksamhet så är all reklam bra reklam. Ett exempel är en reklamfilm från AMF för 3-4 år sedan som jag blev riktigt vansinnig över, den reklamfilmen gjorde att AMF fick mycket uppmärksamhet ifrån mig, så mycket att jag valde att byta pensionsbolag, och att jag kommer ihåg reklamfilmen utantill fortfarande. Men om det är bra reklam? Tja…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
För mig är det absolut inte alltid positivt!
En riktigt dålig reklam kan få mig att besluta mig för att jag aldrig ens skulle överväga att stödja det märke eller bolag det representerar. T.ex. om man framställer kvinnor på ett ofördelaktigt sätt eller visar andra samhällsperspektiv som strider emot min övertygelse.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Egentligen hatar jag reklamer på tv och sånt. Vissa kan man ju få nytta av men ytterstsällan! Iallafall så röstade jag Aldrig i livet, vissa reklamer är ju riktigt kassa och vissa fattar jag inte ens vad som har med saken att göra, t.ex att en man drar sig i håret när han kör bil och det ska vara reklam för smör XD :O
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#4 Ricko
Du tycker aldrig att reklam också bara kan vara skoj och bra av den anledningen. Trots att du inte har någon nytta av den? :)
// Staffan
#5 Jo ibland faktiskt :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Tv reklam är tråkig just nu, verkar lite stiltje på idéfronten, vänder man på det så finns det väl reklam man inte reagerar på så är det väl positivt. Varumärket planteras utan att man märker det.
Man kanske laddar inför julreklamen som snart kommer att välla över oss
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det lustiga är att vi kommer ihåg den dåliga reklamen mer än den bra..Då har den fyllt sitt syfte att få oss att reagera..
Bra reklam är när man får folk att prata om företaget eller produkten så även en dålig reklam kan fylla sitt syfte*L*Att få folk att komma ihåg vem man är..
Syns man så finns man*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#9: Handlar du av dem vars reklam du ogillar?
Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?
#9 Jag håller nog inte riktigt med om det… även om man minns den dåliga reklamen så skulle man ju sannolikt inte köpa det de gör reklam för. Och syftet är väl att sälja, inte att bli ihågkommen eller få oss att reagera?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#10 Det har nog hänt*L* även om reklamen är dålig så kan produkten vara bra ..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#12: Ja, i så fall är även dålig reklam bra reklam för dig.
Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?
Sannolikt kan även sådan reklam som vi uppfattar som "dålig" kan fungera bra. Om så inte vore fallet så skulle ju inte världens största företag som Unilever och Procter & Gamble fortsätta att köra den år efter år.
// Staffan
Så kanske det är… det är ju lite sorgligt i så fall.
Det är ju sant sopm #12 säger att produkten kan vara bra, som t.ex. pampers blöjor, men jag skulle ju aldrig börja köpa en ny produkt om reklamen är kass. Fast är ju som bekant en "grumpy old lady"
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.