Annons:
Etikett03-smart-reklam
Läst 1189 ggr
David
2009-11-11 23:31

Personlig reklam

Vi som använder ICA-kortet får månadsvis sex utvalda "personliga erbjudanden". Jag har nog fått diskmaskinstabletter åtminstone 2 gånger det här året, och det låter ju fint, köp två förpackningar och få 10% rabatt. Blir ungefär 150,00 kronor i inköpskostnad, och jag lockas med att "tjäna" 15,00 kronor. Men, jag behöver egentligen inte fler diskmaskinstabletter (eftersom jag redan har två oöppnade ifrån förra erbjudandet). Men just för att det är ett personligt erbjudande så följer jag slaviskt listan på "mina favoritvaror".

Hur är det för dig? Är den här formen av personliga reklamerbjudanden bra eller dåligt?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Staffan
2009-11-12 00:25
#1

#0 David

Jadu, om de är bra så är de bra… :)

Skämt åsido, de kan säkert vara bra men min personliga erfarenhet av mycket reklam som riktas till mig personligen är att den passar mig ganska dåligt.

Ett exempel: Jag fick ett brev från Synsam får några veckor sedan. På baksidan av kuvertet stod det "Vi ser dina behov". På Insidan fanns en rabattcheck som kunde användas i butik. Den enda lilla missen var att jag har laseropererat ögonon och numera ser perfekt utan glasögon…

// Staffan

Niklas
2009-11-12 12:33
#2

#0: Vi använder valda delar av erbjudandena. Ibland får vi rabatt på saker vi brukar köpa och då köper vi det igen. I andra fall försöker de få oss att köpa andra märken av produkter vi använder. Det gör vi aldrig. Vi har valt märkena med omsorg och byter inte på grund av lägre pris.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Hoppfull
2009-11-12 12:38
#3

Instämmer med Niklas. Vi köper de erbjudanden som är det vi verkligen vill ha, men vi skulle aldrig sänka våra krav för att handla något billigare som inte är likvärdigt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

TjockaBerta
2009-11-12 13:54
#4

#0

Jag håller fullständigt med dig och har kontaktat ICA flera gånger för att jag blir så arg när jag alltid får rabatt på sånt som jag nyss köpt och har hemma.

Rabatter ska väl vara till för att man  ska prova annat än det man vanligtvis köper.

Nu har struntar jag i dem.

Urdumt!

>>>Malum domesticum<<<

David
2009-11-12 15:01
#5

#2 och #3.

Jag har hittills, peppar peppar, bara fått "riktiga" varumärken. Idag kom en serie nya, GB, Olw, Cloetta, Via, Abba och Proviva. Och faktiskt bara produkter som jag brukar köpa annars också.

Är rätt tacksam att det inte var fler diskmaskinstabletter. Har sådana så det räcker flera år framöver.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Niklas
2009-11-12 15:04
#6

#5: Har du inte fått reklam för deras eget märke?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
David
2009-11-12 15:06
#7

#6. Faktiskt inte. Allafall inte under det här året när jag slaviskt följt deras lista.

Vet inte om de kan analysera mitt köpmönster och inse att det är lönlöst att erbjuda mig deras egna varumärken, då jag nästan alltid köper "vanliga" varumärken.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hoppfull
2009-11-12 15:06
#8

Ja, jag får hela tiden ICA:s egna varor… vilka jag undviker så långt det bara går pga deras kvalitet (eller bristen på kanske man ska säga!).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Niklas
2009-11-12 15:10
#9

#8: Deras ekologiska salsa är bra. God och utan tillsatser. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Hoppfull
2009-11-12 15:11
#10

Ja vissa undantag finns förstås, deras ekologiska varor är bitivs hyfsade, har inte testat alla, men överlag undviker jag deras eget märke.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ANNIA
2009-11-12 21:05
#11

ica:s personliga rabatter är nog dom enda rabatter jag använder mig av. För dom är ju baserade på vad jag faktiskt köpt förut. Och vad jag kommer ihåg nu så brukar det vara av samma märke som jag köpt.

Visst blir det vad man kan kalla missar från deras sida. Att man får rabatt ganska omgående på samma sak.

Men många av dom jag fått erbjudande på har jag då tjänat på att nyttja.

Upp till toppen
Annons: