Annons:
Etikett05-dålig-reklam
Läst 1260 ggr
Staffan
12/3/09, 1:42 PM

Seriöst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I en artikel på Resumé intervjuas marknadschef Joakim Gustafsson på Panlegis angående den annons man kört i Expressen, Kvällsposten och Göteborgsposten;

– Det låter kanske lite dumt med tanke på dagens annons. Men vi försöker vara den seriösa aktören på det här området.

Annons:
Hoppfull
12/3/09, 3:51 PM
#1

Ja suck… vad ska man säga? Man funderar ju lite kring kunderna mellan 35-45… alltså de i min egen ålder. Kanske inte så konstigt att man reagerar som man gör (i tråden om Bubbleroom t ex.) om det är detta som lockar den gruppen (män? eller är det kvinnor med tror ni?).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
12/3/09, 7:23 PM
#2

Här kommer jag igenFlört som först inte fattade…

Inser ju att det är tjejen i tomteluvan som spökar men jag förstår inte hur det kan sälja mer lika lite som jag förstår uppståndelsen.

Jag såg det inte ens…

Jag måste vara helt avtrubbadObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
12/3/09, 8:04 PM
#3

Det första jag tänker på att de vill hjälpa företag starta som typ snuskpratar i telefon, ni vet säkert vad jag menar. Det är ju kvinnor, naket, ansvarsbegränsning, namnskydd, ska jag fortsätta? Vilken reklam!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

KitoBonito
12/3/09, 9:39 PM
#4

Jag måste säga … att det känns som om det är meningen att man ska misstolka det hela. "Company for Christmas?" Eller är det uppenbart? Hah, jag kanske redan har missat något :P

Staffan
12/3/09, 10:01 PM
#5

#4

Det är helt säkert avsiktligt… :)

// Staffan

David
12/4/09, 4:21 PM
#6

Har sett den där annonsen lite här och där. Tar dem inte alls som ett seriöst företag, tycker att deras tjänst verkar lite halvskum, och annonsen gör inte mitt intryck av dem bättre direkt. Men såklart, de har väckt uppmärksamhet i alla fall. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Upp till toppen
Annons: