Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1230 ggr
Achatina
11/26/09, 12:18 AM

Efterlysning av reklam

Det finns ingen sån här tråd vad jag vet. Reklamer har ju en förmåga att sätta sig, och förbli ihågkommen för många år framöver. Nu kommer man ju inte alltid ihåg vad reklamen verkligen handlade om så… En efterlysningstråd kunde kanske vara på sin plats.

Annons:
Achatina
11/26/09, 12:21 AM
#1

Jag minns en till två reklamfilmer som visades kanske 2005 eller tidigare(?). En man står i köket och lagar mat medan han pratar i telefon och säger "nu har det börjat regna".

Den andra är en grupp kompisar som sitter i en soffa och leker charader så gör en av dem en jätte lätt associationsrörelse medan en i det andra laget kommer med förslag som "köpa bröd! hålla upp bröd i pausen!?".

Hade varit kul att se dessa två igen.

Staffan
11/26/09, 12:53 AM
#2

Är den första du tänker på kanske denna?

KitoBonito
11/26/09, 1:40 AM
#3

Haha! Får mig att tänka på en man som satt på bussen en gång då jag åkte. Han satt i 30 minuter och sakta gick igenom ett recept och hjälpte någon på andra sidan luren att få det rätt. Ganska underhållande!

Tina-A
11/26/09, 8:41 AM
#4

Hahahah ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Achatina
11/26/09, 8:14 PM
#5

#2 Just den är det. Den är så himla underbar :D Vi kör nämligen med citatet "Nu har det börjat regna" fortfarande <3

fia-mia
11/26/09, 10:04 PM
#6

Den här hittade jag på youtube för nåt år sen. Älskar kalaspuff-reklamen.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Annons:
Pose-idon
11/27/09, 8:36 PM
#7

Jag fattar inte vad han menar med "Nu har det börjat regna", menar han bokstavligt eller? XD

//Elin

FunkyShrimp
11/30/09, 6:26 PM
#8

#2 hahaha

Hoppfull
11/30/09, 7:33 PM
#9

#2 Hahaha, den var riktigt rolig tycker jag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Upp till toppen
Annons: