Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1457 ggr
Pose-idon
11/28/09, 12:13 AM

Vad gillar du för sorts reklam?

Ja, vilka reklamer gillar du bäst?

//Elin

Annons:
Pose-idon
11/28/09, 12:14 AM
#1

Jag brukar gillar reklamer med nån bra låt. Som coca-cola, fredagsmys (OLW va?) eller dom som lekar kurragömma i hela världen. Jag gillar även reklam med humor i. Glad

//Elin

Pose-idon
11/28/09, 12:17 AM
#2

Skrattande

//Elin

[Jeremina]
12/1/09, 12:28 AM
#3

All reklam med humor i som ICA:s!

Staffan
12/1/09, 1:25 AM
#4

#1

Håller med dig om att det kan göra stor skillnad när filmerna innehåller någon låt som man tilltalas av. Då blir den en behållning i sig liksom.

// Staffan

Effie
12/1/09, 8:06 AM
#5

Reklam med humor. Och annorlunda reklam, så att man undrar "va, vad händer nu???"

Tråkigaste reklamen som finns är väl schamporeklam, där kvinnor går omkring och slänger med håret hela tiden.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[peter54]
12/1/09, 9:23 AM
#6

Jag gillar skojig och positiv reklam, som exempelvis de som blev förbjudna:

Kopparbergs Cider-reklam med Ronny och Ragge på en pissoar och högtrycksstrålar.

Fylkings Hyundai-reklam med hojåkaren som inte brydde sig om miljön, varvid ylking genast släppte en prutt i bilen.

ICAs är ibland ganska kul och Teliagubben kan vara lite rolig ibland.

Reklam som jag INTE gillar har blivit vanligare nuförtiden, sån som bygger på att man är taskig mot varandra, typ Karlhamns "gott i gott gottgubbar" när de tar all glass och den lille pojken inte får mer än en liten strimma av paketet. Aladdinreklamen tycker jag också är jobbig.

Sedan reagerar jag alltid på reklam där budskapet tveklöst innehåller lögner, exempelvis den nya hårvårdsreklamen där man påstår att det är bidrottninggelé i schampot.

Hur många bidrottningar skulle gå åt för att försörja alla scampoflaskor av den sorten som produceras?

En annan vansinnig orimlihet är när de visar en ny hårvårdsprodukt och samtidigt visar n kvinna med superfint hår, minst fyra år gammalt om man betänker hur långt håret är.

Det är då alldeles uppenbart att hon inte kan ha fått sånt hår av den nya produkten.

Annons:
Joppo
12/1/09, 4:54 PM
#7

#6 Bidrottninggelé framställs inte av bidrottningar, det är slags sekret som arbetarbina framställer som de matar bilarvarna med. Mer info finns på Wikipedia

Anledningen till att jag vet detta, är att jag också reagerade på den där reklamen, så jag var tvungen att kolla upp detGlad Dock ställer jag mig tveksam till huruvida denna gelé har någon märkbar effekt på håret… Det låter mest som blaj i mina öron… Men vad vet jag om shampoo?

Över lag så har jag reagerat på att mycket produkter som marknadsförs till kvinnor väldigt ofta har nåt "naturligt extrakt" i sig. Jag vet att det är nån reklam som körs nu som där produkten innehåller den fantastiska ingrediensen "bambuextrakt". Det skulle vara intressant att se ett test på vad detta extrakt exakt har för effekt… Jag skulle inte bli speciellt förvånad om den knappt var mätbar…

Jag antar att reklammakarna gör så här för att produkterna ska framstå som naturliga och nyttiga, men i mina öron låter det bara som skitsnack. Dock tillhör jag inte målgruppen, så det är väl inte tänkt att funka på mig…

Vad säger ni kvinnliga medlemmar? Funkar dessa reklamer på er? Blir ni sugna på att köpa en produkt när den innehåller mandelmjölk, citrusextrakt eller guavajuice?

Mvh Jesper (Som i verkligheten inte är fullt så cynisk som han låter i detta inlägg Skrattande)

[peter54]
12/1/09, 5:47 PM
#8

#7 Jaha, det visste jag inte. Jag gissar att det ändå är fullkomligt osant det där påståendet. Det kan inte finnas tillräckligt av ämnet ändå, för att ha det i varenda schampoflaska om man betänker att bina sannolikt inte producerar mer av ämnet än vad som går åt.

[GunillaR]
12/1/09, 6:54 PM
#9

# 7 - Jag köper absolut inte produkterna för att de är föryngrande eller innehåller något magiskt örtmedel som "slätar" ut rynkorna. Det finns inga sådana cremer, det är bara bluff.

Vill jag känna mig lyxig så tar jag mig själv en runda i en kosmetik-butik och botaniserar.

mariatingsund
12/1/09, 8:01 PM
#10

Bra ingredienser är ju bra musik, vacker bild och inte minst vettigt innehåll. Humorn är inget nödvändigt, men tas tacksamt emot:-)

Ett exempel på vacker bild http://www.youtube.com/watch?v=-2rcLVs069g

Och humorn: Du ska inte skylla på praktikanten (ICA) http://www.youtube.com/watch?v=4IQh5Mzk2bY

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Thiah]
12/2/09, 9:26 PM
#11

Rolig reklam som inte visas i samma form 30000 gånger på samma dag. Och absolut inte reklam för saker man kan handla till mobilen…

abbis
12/8/09, 12:10 AM
#12

Humor..

Som "Duharjuhela helgen på dig"

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: