Annons:
Etikett03-smart-reklam
Läst 1169 ggr
Magster
2009-12-26 17:30

Walk in Fridge

Den klockrenaste reklamen jag någonsin sett, denna har jag skrattat gott åt! Man kan ju tycka att kvinnor är larviga över sina garderober men nog finns det något män kan hoppa och skrika över också, bara det handlar om något kärt. Flört Jättesmart och rolig!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Annons:
Staffan
2009-12-28 11:51
#1

Ja, den där sätter nog många upp på sin Top10-lista… :)

Maria
2009-12-28 15:48
#2

Det är tur att smaken är deladFlört

Det är den här typen av könsstereotyp reklam jag blir mest irriterad på faktiskt.

Dessutom hade jag nog tjoat högst i ölkylen…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2009-12-29 11:57
#3

#2

Ja, visst är det bra att man får tycka olika? :)

Får jag bara fråga varför du stör dig på den typen av reklam? Att många tjejer/kvinnor har massor av kläder, väskor och skor och gärna vill ha en större garderob är väl sant? Likaså att öl är det bästa många män vet? Varför tycker du att det är dumt att skoja om det? *Nyfiken*

// Staffan

Maria
2009-12-29 15:29
#4

För det första känner jag själv inte igen mig. Jag är kvinna och kläder är totalt ointressant och dessutom älskar jag öl. Men som du skriver så känner de flesta igen sig…Obestämd

Vi har i en annan tråd diskuterat sexig reklam vilket jag inte har så ont av och då kommer ju ofta samtalen in på hur barn reagerar och blir "matade"

Jag tror att den här typen av reklamer mer befäster könsskillnader än att se lite bar hud på kvinnor och män och att det är vackra kvinnor och män är för mig bara "ögonfröjd"

Här får man en annan "gammaldags" syn på kvinnor och män.

Jag vet inte om det är fel och eftersom jag själv verkar vara i minoritet av att tycka så här så kanske jag får tänka om istället Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2009-12-29 16:52
#5

#4

Du är säkert i gott sällskap med många så det behöver du inte oroa dig för.

Jag tänker dock lite annorlunda än dig misstänker jag. Jag tycker nämligen att det som du benämner "könsskillnader" - dvs skillnanderna mellan det som av samtiden ses som manligt och kvinnligt är ganska spännande.

Tänk vad tråkigt det skulle riskera att bli om alla var precis likadana. I den utopin skulle alla ha ungefär likadana kläder och frisyrer också, och killar vara precis lika intresserade av väskor som kvinnor är av att byta däck på bilen…

// Staffan

Maria
2009-12-29 17:44
#6

#4 Fast jag ser det på ett annat sätt. Skillnaderna ligger i vad vi har fått för begåvning (oavsett kön)

Jag vill absolut inte att vi alla ska vara lika men det handlar om personlighet, inte kön, tycker jag.

Jag minns min första bilbana, verktygslåda och inte att förglömma lådan med alla fiskedrag. Hur kul var det när alla mina tjejkompisar lekte med Barbie

Trots detta är jag en ganska normal gift kvinna med barnFörvånad.

Visst är jag medveten om att det finns ganska stora könsskillnader och att vi ska bejaka dessa också men låt barnen upptäcka detta själva utan att bli matade att tjejer respektive killar ska vara på ett visst sätt.

Det är lite vad jag menar av att detta kan sätta större prägel än vad sex gör.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: