Annons:
Etikett05-dålig-reklam
Läst 2025 ggr
Hawknestgrove
12/10/09, 3:29 PM

Osmaklig...

Trots att jag är sekulariserad katolik och inte bryr mig om religion, så stör  faktiskt 3:s reklam mig. att jämföra en mobiltelfon med Jesus…. Nä fy. Hädelse.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
TjockaBerta
12/15/09, 11:23 PM
#1

Själv är jag sekulariserad agnostiker men även jag tog illa vid mig av reklamen.

>>>Malum domesticum<<<

Hawknestgrove
12/15/09, 11:27 PM
#2

Bra inte bara jag som tar illa vid mig. HAr inte sett den på några dagar. De kanske fattade, att det var jättefel

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Solaika
12/16/09, 2:30 AM
#3

Nejdå.. jag har sett den två gånger de senaste 3 timmarna.. Håller med er, den är mycket osmaklig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[GunillaR]
12/16/09, 11:06 AM
#4

Jag skulle vilja se vilket ramaskri det hade blivit om det var en annan profet inblandad!

Hoppfull
12/16/09, 11:14 AM
#5

Är osäker på om jag sett den, känner inte igen det ni beskriver.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Imasy
12/16/09, 11:31 AM
#6

Den har inte jag sett. Nån som vet om den finns att se på nätet? Tittar tyvärr på tv rätt sällan nu för tiden…

Annons:
David
12/16/09, 4:03 PM
#7

Jag hittade inte den filmen på youtube, men det är en av människorna ifrån Tre:s andra reklamfilmer som är utklädd till tomte och fastnar i skorsten, och berättar därifrån om en mobiltelefon. Tjejen i huset går fram till en julkrubba och frågar: "Är det du Jesus?"

Håller med ovanstående talar att den är rätt osmaklig, och skulle Jesus bytas ut mot Mohammed skulle nog samtliga tv-kanaler och tre vara mordhotade vid det här laget.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
12/16/09, 4:10 PM
#8

Precis David, du har huvet på skaft. Som alltid

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[GunillaR]
12/16/09, 4:53 PM
#9

# 7 - Precis vad jag menade i inlägg #4. Du ser, jag vågade inte ens skriva namnet här Tyst

Hawknestgrove
12/16/09, 6:27 PM
#10

haha nä, det kan ju vara farligt. Hets mot folkgrupp….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hoppfull
12/16/09, 8:38 PM
#11

Vad jag vet så är inte Muhammed en folkgrupp…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hawknestgrove
12/16/09, 10:00 PM
#12

nä men Muhammed är ju en profet i Islam. och jäklas man med folk av en speciell religion, så räknas det som hets mot folkgrupp. eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[AnnikaOhlsson]
12/17/09, 1:54 PM
#13

Håller med! Det är en ytterst osmaklig reklam.

Men undrar om de inte fått fram budskapet ändå…. alla pratar ju om just den reklamfilmen, eller hur? Det sägs ju att alla reaktioner är bra reaktioner…

Annons:
Hoppfull
12/17/09, 2:25 PM
#14

#12 Nej jag håller inte med eftersom Muslimer inte är en folkgrupp! Det finns stora missuppfattningar där som jag tror till viss del skapar den fientlighet som finns mot människor man förväntar sig vara muslimer.

Faktum är att majoriteten av alla muslimer knappast tar mer illa upp för att vi skämtar om Muhammed än vi gör om det skämtas om Jesus.

Men det är en liten smått (eller stort) fundamentalistisk grupp som beter sig som galningar. Det är något helt annat och bör inte skyllas på Islam som religion, utan på mindre grupper av fanatiker.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaR]
12/17/09, 2:36 PM
#15

# 14 - Men just denna grupp som beter sig som galningar kan påverka väldigt mycket i muslimvärlden. Titta på hur det gick för danska Arla vid Muhammedteckningarna. Upplopp och attack på danska och svenska ambassaderna.

Hoppfull
12/17/09, 2:46 PM
#16

Absolut, men det handlar fortfarande INTE om muslimer överlag eller om Islam som religion. Det är mycket viktigt att själv särskilja de två!

Precis som att vi inte vill bli sammanblandade med Livets ord trots att de är kristna.

Att några få dumskallar beter sig illa ska ju inte svartmåla en hel religion eller liknande, då är det ju vi som uppvisar dumhet, okunskap och fördomsfullhet om vi uttalar oss på det viset!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hawknestgrove
12/17/09, 3:52 PM
#17

Men du behöver väl inte märka ord! Eller är du ute för att skapa bråk? Nu pratar vi om en osmaklig reklam och inte om religionsproblem för övrigt. Vill du göra det, så finns det väl andra fickor här på fokus för det? JAg tror nog, att alla fatttar vad vi menar i stort och det är väl bra? För övrigt har jag inget emot muslimer alls. Jag som de flesta andra, har  val bara antipatier mot fundamentalistiska tendenser INOM ALLA religioner? Eller?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hoppfull
12/17/09, 4:01 PM
#18

Hur menar du?

Det enda jag ville var att ingen skulle prata illa om muslimer som en grupp. Inget annat alls.

Jag är inte heller ett dugg upprörd och det var inte alls min mening att göra dig upprörd heller.

Jag tröttnar bara på att det är så okej att hela tiden baka ihop alla muslimer och göra dem till en homogen grupp som det är okej att ha en massa fördomar om. Men som sagt, det var bara en reflektion över de kommentarer kring detta som kom i tråden, inget annat.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Upp till toppen
Annons: