Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 958 ggr
Staffan
2009-12-04 17:40

Tiderna förändras...

Reflektion från branschen:

Under alla år har de tradtionella reklambyråerna sett sig själva som högst stående i näringskedjan. Webbyråer och annat krafs har mest varit ett nödvändigt ont som man varit tvungen att anlita för produktionen och genomförandet av idéerna. Även i branschtidningar som tex Resumé har det varit skillnad på folk och fä.

Nu råkar det sig dock så att våra svenska webbyråer visat sig hålla en j*kla hög klass, inte minst internationellt, så nu börjar det bli ett annat ord skällan. Nu plötsligt är alla byråer och de traditionella reklambyråerna gör allt de kan för att hänga med och skaffa sig kunskap om hur man bäst nyttjar nätet för sina kunders kommunikation.

Visst har utvecklingen pågått under många år i takt med att internets genomslagskraft har vuxit sig starkare, men det har gått rasande fort nu när våra svenska digitala byråer börjat vinna priser och placera sig på listorna över de bästa byåerna i världen.

Ganska underhållande tycker jag… :)

// Staffan

Annons:
Maria
2009-12-04 17:47
#1

Haha, ja man får ju inte vara för kaxig, för länge, då tappar man kanske en del i utvecklingen och får stå där med lång näsa…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

FunkyShrimp
2009-12-04 18:28
#2

sverige är väldigt duktiga. men vi är ganska få jämfört med tex london och usa. Jag tror det kommer gå ännu bättre för Sverige om några år både inom reklam och film.

Tex london och usa vågar inte släppa till ännu med att låta sverige vara med i produktioner för filmer tex, men det är för att dom inte vet säkert hur pass bra nivån är här + att vi är väldigt mycket färre som arbetar.

Är själv i branschen, har pluggat compositing i 2 år och är inne på mitt första av 2 år inom 3d, vilket är bägge dessa delar man behöver för att göra reklamer och filmer efter inspelning (postproduktion).

Tyvärr har jag inte vart med o gjort någon reklam ännu, men det kommer att komma när jag är ute på praktik sen nästa vår :) Ska bli kul o se sina skapelser sändas på teve sen :D hehe.

Mitt framtida mål är att jobba med storfilm, så det är en lång och hård väg för att ta sig dit. Men dit ska jag! :) och jag vet att jag kommer att lyckas med.

Upp till toppen
Annons: