Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 877 ggr
Staffan
2009-12-29 17:22

Svenska Spel

Något som stör mig mycket är Svenska Spel. Eller egentligen inte Svenska Spel i sig utan det sätt på vilket de försöker vidmakthålla sitt monopol på spelmarknaden i Sverige.

För min del får de gärna ha monopolet eftersom att spelpengarna då hamnar hos staten som tillhör oss alla. Men för att få mitt stöd stöd skulle de behöva säga just detta, och inte att de har monopolet för att de är så ansvarstagande och försöker skydda alla som riskerar att hamna i spelmissbruk. Det är hyckleri.

Hur kan det annars komma sig att Svenska Spel sedan många många år tillbaka är en av Sveriges absolut största annonsörer?

Vad tycker ni?

// Staffan

Annons:
Maria
2009-12-29 20:47
#1

Det är hyckleri  i allra högsta grad tycker jag som mycket av det statligt ägda.

Titta bara på Vin &sprit, tobaksmonopolet.

Ansvar, jo jag tackar.

Hoppas bara att en rimlig del hamnar hos dem med spelmissbruk eller annat missbruk. Sedan kan man med förtjänst sälja nikotintuggumi på Apoteket (som visserligen numera har fått släppa sitt monopol)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2009-12-29 20:56
#2

Har inte staten nyligen sålt Vin & Sprit till franska Pernod-gruppen? Har bestämt för mig det - och att vi fick ganska bra betalt… :)

// Staffan

Maria
2009-12-29 21:00
#3

OOpsSkäms Du har rätt…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: