Annons:
Etikett07-reklam-från-förr
Läst 1806 ggr
Staffan
2009-12-28 13:06

Grumme - Före sin tid?

Hur länge har egentligen miljöskäl varit en av de starkaste skälen till val av produkter och varumärken? Den här reklamfilmen från Grumme är från 1998 och känns som att den var en av de första som slog på stora trumman för just miljöskälen att välja produkten. Eller är jag helt fel ute? Var det en lika stor hype när det kom katalysatorer till bilarna?

Jag tyckte i vilket fall som helst att den var bra… :)

Annons:
Hoppfull
2009-12-28 13:41
#1

Nej miljöskäl har väl inte precis gått hem hos den stora massan förrän alldeles nu de sista åren. Så den här var nog tidig det tror jag.

Sedan har konsum/coop länge haft fokus på miljön med svalanmärkningen och deras egen änglamarksserie. Men i just reklam har det väl inte varit så stort fokus på sådant om man tittar överlag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Staffan
2009-12-28 13:48
#2

När kom Änglamark? Någon som vet?

Loucar
2009-12-28 15:03
#3

Jag gillade också Grumme reklamen.

Enligt coops sida kom Änglamark för 25 år sedan.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Hoppfull
2009-12-29 12:03
#4

Ja jag engagerade mig i miljöfrågor -85 och då fanns den redan. Ganska fantastiskt faktiskt, men miljörörelsen såg ju de här problemen redan då och det fanns ju någon enstaka som trodde på dem/oss och skapade miljövänliga produkter.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

dijete
2009-12-30 18:02
#5

Åh, den kommer jag ihåg! Fast jag bara var 3 år gammal, men helt underbar reklamfilm det är nog därför jag alltid gillat Grumme.

Upp till toppen
Annons: