Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1501 ggr
Staffan
12/28/09, 12:22 PM

Anna Anka tappar tittare

I reklambranschen följs noga vilka program som är populärast för tillfället. Det är naturligtvis intressant eftersom att det ger en indikation om hur värdefull reklamtiden före, efter och under programmet är värd.

I julhelgen rapporterade Dagensmedia att Anna Anka har tappat i popularitet, en nyhet som jag inte kan låta bli att glädjas åt. Jag tycker faktiskt det är skönt när en person som bara försöker vara provocerande på alla sätt "väljs bort" av den breda massan.

Vad tycker ni?

Annons:
Hoppfull
12/28/09, 12:26 PM
#1

Jag har bara läst det som hon påstås ha sagt, aldrig sett henne på tv. Helt ärligt skulle jag inte ha valt att titta heller, av princip, med tanke på de uttalanden hon gjort.

Så för min del får hon gärna tappa varenda tittare hon någonsin haft Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Loucar
12/28/09, 12:55 PM
#2

Håller med dig Staffan.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Staffan
12/28/09, 2:32 PM
#3

”Kalle Anka och hans vänner” fortsätter att vara julens okrönte tv-kung med sammanlagt 3,3 miljoner tittare. Utmanaren Anna Ankas jul på TV3, som sändes samtidigt, hade som mest 167 000 tittare.

» Länk till artikel på Resumé

// Staffan

Maria
12/28/09, 3:11 PM
#4

Jag såg en intervju när hon medverkade i Skavlan och det befäste bara allt som jag läst om henne.

Jag är också glad att svenskarna har visat vilken Anka man gillar bäst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tassy]
12/29/09, 1:55 PM
#5

Ju förr plätthäxan försvinner ur all media desto bättre. Hon är hemsk!

abbis
12/29/09, 2:19 PM
#6

Usch ja bort med henne!Rynkar på näsan

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Honestyisdead
12/29/09, 10:30 PM
#7

Hon är helt otrolig. Bort med henne. Får rysningar.
Riktigt hemska åsikter och tankar om andra människor.
Och aaaalllldeles för höga om sig sj ;)

[peter54]
12/31/09, 1:50 PM
#8

#4 Ja verkligen, jag håller med dig. Visst är Kalle Anka dummare än tåget, men Anna bräcker honom med hästlängder TystGlad

TinaH
1/1/10, 10:47 AM
#9

En god anka, är en sprängd Anka….Oskyldig

Oj nu ska jag inte vara så sarkastisk.

Men med dem sarkasmerna som sprudlar ur henne hela tiden, och inte nått är bra om hon inte tycker det, näe jag kan inte bara med henne!!

Hon är mer än patetisk!

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

bluemary
1/2/10, 3:26 PM
#10

Helt rätt Staffan, håller med alla andra inlägg !

Pose-idon
1/5/10, 4:50 PM
#11

Skrattande

//Elin

Mainebusters
2/23/10, 5:32 AM
#12

Jag tycker att det är ren mobbing av Anna Anka. Hon må vara som hon är, men är det okej att skriva hur som helst? "sprängd anka", "plätthäxa". Smaklöst tycker jag. Är det inte personangrepp mot Skrivregler?

Men det kanske är fritt fram att skriva vad som helst om offentliga personer..

Nu är det inte min idol heller, men ibland blir jag så rådlös över hur folk skriver om andra.. Om någon på forumet har helt skilda åsikter än  jag, får jag skriva nedsättande om denne då?

Bara funderingar.. Obestämd

Maria
2/23/10, 10:09 AM
#13

#13 Det kan vara hårda ord men offenntliga personer får nog finna sig i att just vara offentliga.

Denna Anka har ju dessutom gjort sig känd på att provocera så det får hon tåla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mainebusters
2/23/10, 10:11 AM
#14

#13  Är det samma sak med alla offentliga personer, att man kan gå till personangrepp?

Nyfiken…

Staffan
2/23/10, 11:59 AM
#15

Normalt är det inte okej.

Att jag har överseende med det i det här fallet på Att Anna Anka själv bygger hela sin image genom att klanka ner på andra och kalla andra patetiska loosers. Provokation kan vara en väg till fame, men då får man också vara beredd att betala priset för det. Tycker jag.

// Staffan

Loucar
2/23/10, 12:04 PM
#16

#13 o 15 håller helt med hon står ju och kallar sina anställda för djävla idioter för att de enligt henne klippt gräset feli TV det om något är kränkande personangrepp, ger man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Mainebusters
2/23/10, 12:33 PM
#17

Det är tur att vi tänker olika.. jag vänder hellre andra kinden till än att göra likadant. Klanka på folk. Varför nedsänka sig till att bli likadan då om det är så illa? Flört

Staffan
2/23/10, 12:46 PM
#18

#17

Du har en poäng och jag väljer också som du kan se i tråden att inte skriva att hon är helt j*kla dum i huvudet.

Dock, med anledning av hennes sätt, kommer jag lämna öppet i tråden för folk själva att avgöra om dom vill vända andra kinden till eller inte.

I likhet med Loucar tycker jag dock att det är riktigt lågt att se ner på folk och behandla sina anställda som hon gör.

// Staffan

Mainebusters
2/23/10, 12:58 PM
#19

#18  Visst är det fel att göra så, och då hoppas jag att de anställda kan anmäla henne på något vis, vet inte hur det fungerar med fackföreningar m.m. over there..

Men överhuvudtaget så tycker jag synd om dem som beter sig fult mot andra och inte begriper att det är fel att göra så.

Staffan
2/23/10, 1:16 PM
#20

#19

> Men överhuvudtaget så tycker jag synd om > dem som beter sig fult mot andra och inte > begriper att det är fel att göra så.

Kom att tänka på ett bra ordspåk som min kloka farmor har använt ett par gånger; den som blir lurad klarar sig alltid… :)

// Staffan

Annons:
Mainebusters
2/23/10, 4:21 PM
#21

#21  Jag måste vara trög.. fattar inte ordspråket! Flört

TinaH
2/23/10, 8:38 PM
#22

# 20

Din farmor var klok hon Staffan! Glad

och jag tror tyvärr att Anna Anka lever efter den filosofin med…fast tvärt om….Att så många som kan lura - växer denna människa i sig själv….*S*

Näe hon är bara för mycket den personen.

Så länge hon går ut med att bjuda ut sig själv på det viset hon gör, så får hon faktiskt ta skiten med.
För är hon duktig på något, så är det att sparka på dom som redan ligger ner!

Men, som någon skrev…vänd gärna andra kinden till…

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

cala01
3/2/10, 11:57 AM
#23

Det är ju enormt med reklam hon får, kan bara hoppas att man tittar på siffrorna och inser att hon inte är så"populär". Tycks vara en trend att: skriver man om personer så är de populära. Man bekräftar berömmelsen innan de är berömda. Vill man ta miljonerna och samtidigt bli idiotförklarad så får man stå sitt kast. Mer skrämmande hu kinnevik, tv3, aftonbladet bestämmer att nu är hon populär, så är det så. Eller Bonnier, expressen, tv4 för den delen. Nu när ägarförhållande går i varann i medieföretagen så är det svårare att se synergieffekterna direkt dock.

Elshira
6/17/10, 4:24 AM
#24

Jag är en av dem som faktiskt följt hollywoodfruarna osv just för att jag tycker det är så kul att se hur "dum" man kan bli när man får pengar i handen och glömmer allt vad verkligheten heter.

Men säsong 2 av hollywoodfruarna tycker jag har varit bra (utan anna anka och alla snobbar) med några som faktiskt bryr sig om andra och tänker på andra än sig själva.

Men vad det gäller anna anka så slutar man aldrig förundras varje gång hon öppnar munnen (näbben? ;). Det är mycket gojja som ploppar ut men om man tar allt med en stor nypa salt… eller föresten en dumper last med salt så har hon faktiskt vissa vettiga saker att säga.

Något som hon tjetet en hel del om är hur kvinnorna ska passa upp på männen och att man ska se bra ut. Det låter helt sjukt för vissa men som sagt med lite salt så blir det lite sanning.

Jag själv tycker att det är lika roligt att klä upp mig lite när jag och pojkvännen träffas även om vi känt varandra i 5 års tid. Vi tjejer klagar på när killen går i trasiga kalsonger eller mjukisbraller. Skulle vi tjejer vara något undantag att få gå med oborstat hår och kläder som bara används för att de är sköna (nu menar jag inte att man ska ha röda läppar och högklackat, men en vettig tröja, ett par örhängen och lite mascara gör mycket!)

Sedan förväntar sig många tjejer att killen ska vara så romantisk och komma med överraskningar för att glädja tjejen. De flesta killar älskar det, men nog vill de väll självklart ha lite tillbaka ibland. För alla vet ju hur det blir när man försöker göra något utan att få respons tillbaka… Intresse dör sakta men säkert.

Det gäller helt enkelt att inte tappa gnistan bara för att man funnit den rätte :)

Så där ser ni något vettigt (i min mening) som sagts! ^^

Hakuna matata!

Staffan
6/23/10, 1:13 PM
#25

#24

Jag håller med dig i stort. Visst vill man vara fin för varandra. Och göra romanstiska saker för varandra.

Enligt min uppfattning kunde dock fru Anka - om det nu var den poängen hon ville göra - ha framfört det på ett annat sätt. Hon sa typ att om inte kvinnan ser till att ha en vältränad rumpa så får man skylla sig själv om mannen drar. Så uppfattade iaf jag henne.

// Staffan

Maria
6/23/10, 1:28 PM
#26

Det här med att vara snygg, fräsch och omtänksam inför varandra är väl mer en självklarhet och tyder på respekt för ens partner.

I Anna Ankas mun blir det bara plumt när hon försöker att framföra detta som något "egenpåhittat" relationstips och med helt fel ordval och jämförelser.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mainebusters
6/23/10, 3:23 PM
#27

Anna Anka är helskön, det är kul att folk vågar säga vad de tycker och tänker och sedan om någon tar åt sig, så är det väl upp till dom..Flört

Men det kanske är den svenska avundsjukan som gör sig hörd emellanåt, det skulle jag gissa på.

Jag gillar när folk står för sina åsikter. Men det betyder inte att jag alltid håller med. Cool

Annons:
Maria
6/23/10, 5:34 PM
#28

#27 Roligt för Anka att hon har en beundrare i alla fallOskyldig

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
6/23/10, 7:16 PM
#29

Så typiskt att skylla på avundsjuka så fort man inte gillar någon :) Att ha åsikter är bra, men att trycka ner stora delar av befolkningen är mindre bra.

Mainebusters
6/23/10, 7:28 PM
#30

#28  Beundrare? Är det det man är om man tycker att någon är okej och har bra åsikter? Njae.. jag beundrar inte henne, hon får nog stå ut med en hel del med.

#29  Vad har hon sagt som trycker ned stora delar av befolkningen? *nyfiken*

Upp till toppen
Annons: