Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1127 ggr
David
2/15/10, 12:07 PM

Bara OS

Satt och tänkte på att många (allt för många) företag lägger all sin marknadsföring på OS nu. Exempelvis Coca Cola, som totalt struntar i andra evenemang när det gäller sponsring, för nu är det "bara OS som gäller".

Är det här bra eller dålig reklam egentligen? Visst syns de rejält för de som följer OS, men de som inte gör det, och får sådana här svar ifrån företagen, blir summan av det hela inte ändå att varumärkets rykte skadas? Som att vi som inte är idrottsintresserade inte är "välkomna" kunder?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Rosenvial
2/15/10, 9:34 PM
#1

OS…e ju OS…dom andra får väl tåla sig lite..det brinner väl int´

Det är ju bara en vecka eller så..

David
2/15/10, 9:42 PM
#2

#1. Jo, förvisso. Men dessa företag väljer att tacka nej till allt annat hela året, eftersom de bränner hela sponsor-/reklambudgeten på OS.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Pose-idon
2/15/10, 9:47 PM
#3

Det läggs flera miljoner på OS medans det finns människor som lever för under 1 dollar på dag (typ 7kr). Skrikandes

//Elin

Rosenvial
2/16/10, 12:38 AM
#4

Man kan inte förstå…alla gör som dom vill …ser på OS

TjockaBerta
2/16/10, 10:49 AM
#5

TV+ utnyttjar OS som reklam för kanalen genom att profilera sig som OS-fri. Det tycker jag är en jättebra reklam.

Hur skidskyttet är filmat och kommentarerna är så roligt tycker jag.

>>>Malum domesticum<<<

Hoppfull
2/16/10, 11:19 AM
#6

Det är nog bara så att sportevenemang är väldigt viktiga och vi som inte är intresserade i sport skiter man nog i Glad

Sporten finns ju året om i alla kanaler och flyttar alltid på alla andra program, så har det alltid varit och kommer antagligen alltid att vara. Så det är givetvis en viktig reklamtid eftersom det har högre prio än allt annat på tv.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
TjockaBerta
2/16/10, 11:47 AM
#7

Oj, jag ser att jag glömde en 4a. Kanalen som gör reklam för att vara OS-fri är TV4+. Hoppas #5 blev begripligare nu.

>>>Malum domesticum<<<

Staffan
2/18/10, 10:33 AM
#8

Fast jag tror att det är svårt att hitta något program som drar lika mycket publik som OS-evenemangen där svenskarna är med och tävlar och sitter och hoppar i soffan…

// Staffan

Upp till toppen
Annons: