Annons:
Etikett05-dålig-reklam
Läst 1714 ggr
[peter54]
1/31/10, 12:05 PM

Telefonjack -nej tack

Den här reklamen från "3" i olika tappning gör mig illa berörd. Den idiotförklarar alla som faktiskt inte vill bli av med sin fasta telefon.

Dessutom är mobiltelefon fortfarande mycket dyrare att använda än vad den fasta telefonen är, så hur de kan påstå att man sparar tusenlappar på att ta bort sin fasta telefonanslutning begriper jag inte.

Hela det här reklamkonceptet gör mig förbannad.

Annons:
Achatina
2/1/10, 4:04 AM
#1

Ogillar hela det där. Speciellt de senare. Jag får typ gastapo/nazi vibbar av det även om det är vinklat till telefonjacken.

Hawknestgrove
2/1/10, 7:35 PM
#2

Ja väldans irriterande, särskilt för den kategorin som jag tillhör, som bor i Bermudatriangeln. Noll täckning oavsett mobilbolag….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ms-mee
2/2/10, 1:04 AM
#3

#0 Vi har det där, mobil ist för fast telefon. Skaffade det innan dom började med dom här reklamerna, och hade vi inte redan haft det så skulle jag inte vilja ha det :P För inte låter det så lockande inte.

Men hur som helst, nog har vi sparat in på det! Det är inte tusenlappar, men en hel del :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[peter54]
2/2/10, 10:21 AM
#4

#2 Samma här, vi måste gå ut på trappan vid ytterdörren eller gå ut på altanen för att kunna prata i mobiltelefonen hos oss.

#3 Jo jag kan förstå att man sparar pengar om man ska montera in ett nytt telefonjack och koppla in ett nytt abbonemang, men om man redan har hela den grejen fixad tror jag inte för ett ögonblick på att man sparar några tusenlappar alls på att bara använda mobiltelefon.

Dessutom är det fortfarande så i verkligheten, att mobilnätet inte har den fantastiska täckning över landet som mobiloperatörerna gärna gör gällande.

Här har vi exempelvis inget annat alternativ till bredband än ADSL via det fasta telenätet.

Hawknestgrove
2/2/10, 2:10 PM
#5

Vi är med i samma fina klubb, PEter…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Pose-idon
2/2/10, 6:56 PM
#6

Hemma hos mamma måste vi också gå ut för att prata i mobilen >.<

//Elin

Annons:
Hawknestgrove
2/2/10, 10:39 PM
#7

ja visst är det underbart? och vi hade haft bra täckning om inte Näsinge flygfält hade lagt sig i och stoppat utbyggnad av masterna….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Rosenvial
2/2/10, 10:39 PM
#8

Man blir matt…i…..r…inget sinne för reklam

Staffan
2/3/10, 1:55 PM
#9

Helt onödigt, jag håller instämmer. Speciellt just med tanke på att det inte ens finns tillräcklig täckning överallt för att bara använda mobilen.

// Staffan

mariatingsund
2/7/10, 8:19 PM
#10

reklamen är väl bara för 08-orna?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maria
2/8/10, 9:26 PM
#11

Jag känner väldigt många som inte har ett telefonjack utan bara en mobil.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2/9/10, 12:15 AM
#12

Jag känner nog ingen som inte har telefonjack tror jag. Här går det inte att prata i mobiltelefon inomhus och de flesta brukar vilja slippa gå ut för att ringa eller svara FlörtGlad

Skämt åsido, jag tror att det är lite som #10 säger, att det i första hand handlar om stadsregionerna. Vi på bygden räknas inte.

Hawknestgrove
2/9/10, 1:20 AM
#13

tack Peter. Precis. vi räknas inte.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
mariatingsund
2/9/10, 9:47 AM
#14

Vi får väl glädja oss för alla goda ting som vi är omgivna med istället. Räknas gör vi. Fast inte i mobiltelefon-sammanhang. Vi kanske hinner göra bättre saker under tiden än prata i mobil.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[peter54]
2/9/10, 11:22 PM
#15

#14 Jo så är det säkert. Jag jämförde min månadsräkning från Telia på 87 kr för min mobil nu sist, med en bekant. Hennes räkning var på 1347 kr för januari. Tyst

Hawknestgrove
2/10/10, 12:38 AM
#16

oj…….det var inte illa pinkat av en trähäst…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Rosenvial
2/10/10, 3:02 AM
#17

Jag ser det mer som,att några"nissar" inte förstår att det finns bla en grupp människor som kallas för gamlingar, typ dom som omöjligt kan ta sig ut snabbt när det ringer i mobilen för att finna täkning.Gamlingarna har sin fasta telefon i hallen och det krävs mellan 20-30 signaler innan dom lyckats ta sig till telefonen..så är det..bara..fullt normalt.I dom större städerna där det finns täckning kan man ju då andvända mobil,men hur lätt..är det då för dom att lyckas slå rätt nummer..dom är ju inte stora och tydliga direkt.Och på landsbygden finns inte en chans att  mobilen ens skulle ringa rent osannolikt,eller om man ens skulle kunna slå in ett telenr,så är sannorlikheten mycket stor att det inte finns en endaste täckning..

Achatina
2/10/10, 11:40 AM
#18

De har skickat ut en ny reklam som är som ett AA möte… Jag vill bannemig inte bli av med mina älskade jack…

mariatingsund
2/10/10, 11:58 AM
#19

Jag skulle mer än gärna slippa alla sladdar, OM det fungerade här på landet, och utan att det blev dyrare med alla mobila tekniska saker. Men det dröjer väl innan det blir så.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: