Annons:
Etikett09-jämlikhet-och-sexism
Läst 2452 ggr
Staffan
2010-02-22 18:08

Gör mäklarfirman fel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bostadsmäklaren Eklund Stockholm New York går nu ut med en stor annonsserie i SvD Magasinet. I en intervju i Resumé säger firmans Vd Niklas Berntzon:

– Att de råkar vara snygga gör inte saken sämre.

Tycker du att det är fel av firman att profilera de snyggaste(?) mäklarna på företaget?

// Staffan

Annons:
Maria
2010-02-22 18:26
#1

Skönhet säljer alltid så jag tycker inte det är fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
2010-02-22 19:35
#2

Haha, såå vackra var de ändå inte, men de putar ju inte med munnen och klädde inte av sig så varför inte? Men de hade kunnat ta en man och en kvinna, så inte männen ska känna sig diskrimineradeSkrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Staffan
2010-02-22 19:46
#3

#2

Bra poäng, varför är det inga män med på bilderna?? :)

abbis
2010-02-22 21:13
#4

#3 Därför nu är det vår tur*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hoppfull
2010-03-09 19:41
#5

Fel och fel men det är väl dags att reklamen förändras från att sälja tack vare vackra kvinnor till andra koncept.

Vad går ni själva efter när ni väljer mäklare?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Staffan
2010-03-09 19:48
#6

#5 Hoppfull

Rekommendationer kanske? :)

Jag tycker att det är en svår fråga med hur modeller kan/ska användas. Ett yrke som mäklare består ju i allra högsta grad av en personlig kontakt med köpare och säljare. Säljer en snygg mäklare som är mån om sitt yttre bättre än motsatsen? Ja, vad tror du?

// Staffan

Annons:
Hoppfull
2010-03-09 19:54
#7

För min del räcker det om säljaren är ren och fräsch, själv blir jag nog snarare misstänksam mot allför tvålfagra säljartyper, har inte goda erfarenheter av den typen, de brukar vara både nonchalanta och arroganta. Då väljer jag hellre en annan sort. Det viktigaste är som du säger rekommendationer eller erfarenheter.

Men nog är vi väl alla lite till mans trötta på att det används tjejfotomodeller till i stort sett allting? Eller är det bara jag…?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Staffan
2010-03-09 20:00
#8

Nope, det är inte bara du. Du är i gott sällskap. :)

Upp till toppen
Annons: