02. Annorlunda reklam

Roast på Berns

2010-03-09 22:33 #0 av: Staffan

I en kampanj för föreställningen och tv-programmet "Roast på Berns" har man valt att gå ut på stortavlor och provocera boende i Stockholms olika stadsdelar...

"SOFO" - En sämre kopia av något som är ballt på riktigt. Ungefär som du som bor här.
/Henrik Schyffert

Du bor inte på Kniv-Söder. Du bor på Globalkniv-Söder.
/Felix Herngren

Folk som bor i Vasastan är antingen för tråkiga för att bo på Söder eller för fattiga för att bo på Östermalm. Du är antagligen både och.
/Petra Mede

Ni på Östermalm föds med ärvd silversked i munnen, ägnar livet åt att pussa gamla tanter på kinden och slicka dem som är rikare i röver. Inte konstigt att du har dålig andedräkt.
/Babben Larsson

- Bor du i Stockholm?
- Tror du att det fungerar?
- Tycker du att det är kul?

// Staffan

Anmäl
2010-03-10 12:53 #1 av: Hoppfull

Jag bor inte i Sthlm men jag svarar ändå... nej jag tycker inte att det är kul, provocerar gör det säkert så om det är enda syftet så fungerar det nog Glad

Anmäl
2010-03-11 12:28 #2 av: johan

Tycker det är lite kul. Men frågan är om det inte varit effektivare att driva med de i andra stadsdelar än den man själv bor. Tror de flesta i Stockholm är ganska lokalpatriotiska och en söderbo skulle inte tänka sig att bo på Östermalm och vice versa.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.