Annons:
Etikett04-tankeväckande-reklam
Läst 1344 ggr
Staffan
2010-03-19 09:28

Greenpeace - Mot Nestlé

Har ni sett den här reklamfilmen som Greenpeace gjort i protest mot gigantiska Nestlés användning av palmolja i sina produkter?

Min gissning är att filmen fungerar bra och jag hoppas att det minskar Nestlés försäljning av Kit-Kat.

Annons:
Linnea
2010-03-19 09:48
#1

Nestlé har väl överlag gjort en del skumma saker. Jag vet att jag ratade deras produkter under många år och då var jag inte mer än 10 eller så när ag började. Anledningen var att Nestlé lurade mammor i Afrika att deras modersmjölsersättning var nyttigare än modersmjölk. Problemet var ju bara det att väldigt få av dessa mammor hade tillång till rent vatten att blanda den här ersättningen med vilket gjorde fler barn sjuka.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Staffan
2010-03-19 10:04
#2

Instämmer, jag har inte heller speciellt bra vibbar när det gäller det där företaget. Detsamma gäller iofs också flera av Nestlés konkurrenter - de där gigantiska drakarna styrs uteslutande av pengar tyvärr… :-/

Hoppfull
2010-03-19 11:15
#3

Men gud vilken vidrig film!!

#1 Jag gjorde som du under den tiden. Tyvärr är det ju så att i stort sett allt halvfabrikat, godis, kakor, mat, chips mm mm tillverkas med just palmolja så det är knappast bara nestlé som borde bojkottas.

Palmolja är dessutom transfett i allra högsta grad så det är ju dåligt både för orangutangerna och för alla som äter produkterna Rynkar på näsan

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

FunkyShrimp
2010-03-19 14:10
#4

åh, men kitkat är ju svingod!

förresten så används en massa palmolja till veggoprodukter med, som quorn. vegetarianer äter inte kött för att de tycker att det är fel, men de äter då istället produkter som är gjorda på tex palmolja som man måste hugga ner mängder av så att djur dör?

tror inte det är så många som vet om det, annars skulle dom inte käka det I guess, eller så förnekar dom det bara ;O

Hoppfull
2010-03-19 14:14
#5

Ja palmolja används överlag inom matindustrin så det är lika illa oavsett vad man äter för sorts mat, om den är färdig eller halvfärdig.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Saga85
2010-03-30 07:24
#6

Gripande reklam. Men som sagt är det ju väldigt många företag som använder sig av palmolja. Och en massa andra skumma/dåliga saker med för den delen. Det gäller att läsa sina innehållsförteckningar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: