Annons:
Etikett06-tävlingar-som-reklam
Läst 2157 ggr
Staffan
3/24/10, 8:52 PM

Tävling: Läkerol

Jag lade nyss märke till en banner från Läkerol här ute i högerkanten. Den uppmanade oss att delta i deras tävling om att välja smaker och färger på tuggummin. Första priset skulle inte jag tacka nej till; 100.000 kronor.

- Brukar du delta i reklamtävlingar?
- Har du vunnit någonting?

// Staffan

Annons:
mariatingsund
3/25/10, 9:30 AM
#1

Dessa tävlingar är gjorda så att du får massvis med vinstchanser senare ifrån hundratals andra avsändare,  och jag tycker inte det är värt, jag blir retad varje dag. Typ du vinner ett par sockor och måste avbeställa sedan abonnemanget som man inte lyckas med för man får inte tag på någon…  Så egentligen ingenting är gratis. Jag har fyllt i en gång för en Malév-resa till Ungern, men så utlottningen är så långt fram i tiden så man glömmer ändå.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Hoppfull
3/25/10, 9:59 AM
#2

Jag har tänkt att delta några gånger ibland när det handlat om att vinna resor. Men det brukar sluta med att jag struntar i det för man ska sms:a en massa eller sprida tävlingen vidare till X-antal andra… Då tröttnar jag rätt fort.

Jag är dessutom otursförföljd när det gäller tävlingar/spel/lotterier så det är nog lika bra det Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

TjockaBerta
3/25/10, 10:19 AM
#3

Nej jag deltar aldrig i sådana tävlingar. Däremot skickar jag ibland in till tävlingar i tidningar såsom ICA-kuriren, DN, Lokaltidningen osv och då kan man vinna en bok eller trisslotter eller något liknande.

Det bästa jag vunnit var biljetter till Kristina från Duvemåla på Stockholms Stadion. Det var kanonplatser och jag satt precis bakom ABBA-gänget och en massa andra kändisar. KUL!

Jag ser sällan till värdet utan uppskattar mera upplevelsen. En biobiljett är värd mycket för då kommer jag äntligen iväg och gör någonting.

>>>Malum domesticum<<<

Staffan
3/25/10, 10:36 AM
#4

Men Fackelkampen som Eurosport körde då? Var ni inte med alls i den heller? Där gick ju samtliga priser, resor och allt till oss på iFokus… :)

TjockaBerta
3/25/10, 10:41 AM
#5

Näää tyvärr. Jag var inne och kollade men jag fattade inte riktigt och orkade inte läsa allt om hur man skulle göra.

>>>Malum domesticum<<<

Hoppfull
3/25/10, 10:50 AM
#6

Jodå jag var med på Fackelkampen men det var ju mer som en välgörenhetsgrej.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Pose-idon
3/25/10, 2:35 PM
#7

Ibland är jag med. Men om man måste skicka, sprida vidare osv glömmer jag bara bort det.

Nej, jag brukar inte vinna.

Tänkte vara med i denna tävling men tydligen måste man vara minst 18 år så jag får väl inte tävla… Skrikandes

//Elin

Maria
3/26/10, 7:29 PM
#8

En period på 90-talet så testade jag att skicka in mängder med tävlingar. Jag tog små lappar i butiker mm. Det var egentligen för att testa om man verkligen hade chans att vinna.

Jag skrev rim och slogans och faktum är att jag vann en hel delFörvånad

Bland annat kattmat för ett helt år, massor med småsaker som kramdjur och T-shirts och ett presentkort på elekronik för 5000:- vilket var väldigt mycket pengar då.

Jag kanske borde börja igenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maja
3/27/10, 12:19 AM
#9

Om jag har lite tid över så kan jag ställa upp i olika tävlingar som jag hittar av en slump (dock bara på sidor som jag känner till väl). Har vunnit en uppblåsbar kanot (som användes som badbassäng åt min hund) via Friskies, en träff med Joshua Radin (artist) via Spotify, två filmer via Studentkortet och lite sådana saker.

…och ja, Fackelkampen då. :)

Upp till toppen
Annons: