Annons:
Etikett15-om-sajten-ifokus
Läst 1523 ggr
Staffan
3/27/10, 4:54 PM

Tv-kanaler

Vilken tv-kanal tycker du är sämst? :)

Annons:
Oskar
3/28/10, 3:27 PM
#1

Måste säga att jag tycker 5:an och 6:an är katastrofalt dåliga. Händer någon enstaka gång att de sänder en serie eller film som är bra men för det mesta är det bara skräp.

SVT håller fortfarande måttet. Medan de flesta andra kanaler mest fungerar som skval-tv och bakgrunds brus när man städar hemma så är det SVT som leverar program som man kommer ihåg och som man verkligen gillar.

8:an och 9:an är också bra. I en helt annan division än 5:an och 6:an men inte lika bra som SVT.

4:an är helt ok men tycker de tappar mer och mer.

mariatingsund
3/28/10, 8:31 PM
#2

Jag hade svårt att bestämma vilket som var sämst. Så jag valde annan. Det hade kanske varit lättare att bestämma vilket man gillar bäst?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Staffan
3/28/10, 8:55 PM
#3

Jag formulerade faktiskt frågan först så men konstaterade att de flesta nog skulle välja 1:an eller 2:an (men inte kunde skilja dom åt) eller 4:an. Du får dock gärna starta en sådan tråd också… :)

Solaika
3/30/10, 10:52 AM
#4

Jag gillar ingen av de kanalerna mer eller mindre.. 1an o 2an e bra för att de inte visar massa reklam.. men det är ytterst sällan intressanta program där. De andra kanalerna har mycket bra serier o sånt.. men har så mycket reklam att jag blir galen på dem!! Och 4an med NYHETER mitt i en film?? Nej tack!! Jag vet inte vilken jag tycker sämst om av dem eftersom jag stör mig på olika saker hos alla kanalerna.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

SwedenZoo
3/31/10, 6:45 PM
#5

SVT 1 är sämst.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Staffan
3/31/10, 6:47 PM
#6

#5

Någon särskild anledning till att du tycker det? Har de för lite reklam? ;)

// Staffan

Annons:
SwedenZoo
3/31/10, 6:52 PM
#7

Faktiskt! Jag tycker det är trevligt att se reklam, lite vilka produkter som finns på marknaden m.m. Det visar dem ju inte på 1an eller 2an, men jag håller 2an kär för deras naturfilmer Tungan ute

Överlag är reklam roligt, förutom popups på webben , elller  blinkande anonnser.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Linnea
4/7/10, 12:10 PM
#8

Jag valde annan, vet inte vilka som är sämst.. 8:an tittar jag bara på när det är Morden i Midsomer annars har de inget intressant. 9:an har inget intressant, ser aldrig på den. 6:an är nog den vi ser på mest, Legend of the seeker, simpsons, 2½ män och lite såna serier. Ser gärna på annat med men när de andra kanalerna inte har nåt vettigt alls så blir det nästan alltid 6:an. SVT har bra program ibland men har en del halvluddiga dokumentärer och dåliga svenska serier.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[Koppsal]
4/7/10, 7:40 PM
#9

#1 jag valde svt 1, men egentligen är det massa andra jag stör mig på.

svt 1 & är så tråkiga så det inte är sant. det finns serisöt inge tintressant förutom melodifestivalen som är lite halv taskigt sådär.

3:an och 5:an har bra serier. de tär nog de som jag kollar mest på, men reklamen är jätte irriterande. och speciellt 3:an då det känns som om det reklam mer än någonsin.

4:an, vad ska man säga. typ
"tv4 - nu tar vien paus från reklamen/nyheterna för att kolla lit epå filmen" …

Det är så tråkigt med så mycket reklam.

Sehvrin
4/8/10, 3:59 PM
#10

Jag valde mellan TV8 och TV4, men det blir nog TV8 som hamnar längst ner. Dels har den inga program jag vill se och dessutom saknar den text-tv (jag gillar text-tv).

TV4 är egentligen ok så länge man tittar på serier, men jag stör mig fruktansvärt på att de måste ha nyheter mitt i en långfilm.

TV3 hamnar också på listan över de sämsta kanalerna, men de har i alla fall många program jag tittar på, men jag har stört mig på när de gjort ett uppehåll i en serie utan att berätta att de skulle göra det. Det har dessutom inte varit en engångsföreteelse.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[GunillaR]
4/13/10, 7:46 PM
#11

Jag valde TV2 som sämst. Det är väldigt lite jag ser på denna kanal som jag anser vara helt onödig. Den saknar helt profil.

Däremot så ser jag gärna på Kunskapskanalen.

Elshira
6/17/10, 3:54 AM
#12

1:an går an, men 2:an har bara tråkiga "lärorika" program. Jag håller mig hellre till discoverykanalerna, tv4fakta, national geographic, animal planet samt kunskapskanalen.

För mig har tvåan aldrig något vettigt och 1:an kollar jag bara på om det är nägot jag planerar att titta på. När jag börjar bläddra igenom efter något på tv så börjar jag därför alltid från trean xD

Hakuna matata!

Staffan
6/23/10, 1:04 PM
#13

#12

Jag håller med om att de kanaler du nämner är bra. Riktigt bra. Själv är jag också svag för historiska program - sådana älskar jag att förlora mig i… :)

// Staffan

Annons:
Honestyisdead
6/23/10, 7:22 PM
#14

TV8 är den kanal jag kollar minst på.

dumsatan
6/23/10, 11:00 PM
#15

Fyran är sämst i mitt tycke, finns inget jag vill eller måste se där. Deras mindre pretentiösa systerkanaler funkar bättre, som filmfyran eller komedikanalen. Man får vad man förväntar sig som med 5:an 6;an osv..

Upp till toppen
Annons: