Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 3061 ggr
David
2010-03-25 12:06

Lidls nya reklamfilmer

Lidl har satsat på ett nytt koncept för sin tv-reklam.

Tycker att det känns lite som de allra första ICA-reklamfilmerna.

Vad tycker ni?

Titta på de två första filmerna.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Staffan
2010-03-25 12:15
#1

Jag tycker att de var ganska bra och ser inte någon större likhet med de tidiga ICA-filmerna. Det jag gillar mest är att de har en avsevärt trevligare ton än de filmer som Lidl har kört tidigare.

David, vad är det förresten du tycker är likt ICA? Att de är i en affär? ;)

Filmerna är regisserade av Måns Herngren och jag tycker för det mesta att han lyckas bra med sina reklamfilmer.

// Staffan

David
2010-03-25 12:19
#2

Kan inte direkt peka ut vad det är som gör att jag tycker de verkar en aningen lika med de allra första ICA-filmerna. Tror dock att det är något annat än att de är i en affär. Glad

Men förövrigt håller jag helt med dig Staffan, gillar de här filmerna mycket mer än de tidigare som Lidl haft.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

mariatingsund
2010-03-25 15:40
#3

Det är som bankreklamen där de tar spargrisen från den gamla tanten och kristallkronan från taket mm. Jag hoppade inte direkt i höjd av reklamen, men budskapet är ju bra, spara på rätt ställe. Men sen är det många långtradare som kör mellan butikerna och leverantörerna så att vara miljövänligt vet jag inte att de är. Jag vill nog hellre ha lokala leverantörer Obestämd och hellre hyllor än pallar. Det är alltid några tomma kartonger över huvudhöjden och man får slåss för att få ut en vara från raden nedan… Nä, ingen Lidl för mig med skinka direkt från Tyskland..

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

ANNIA
2010-03-25 20:14
#4

Jag måste missa nånting, för reklamfilmer brukar väl försöka ta fram nåt specifikt för just det företaget. Men det som finns i lidls två filmer kan ju vara för i stort sett vilken mataffär som helst. Kanske därför du david tycker att det liknar nåt från icas.

TjockaBerta
2010-03-26 10:54
#5

Det ser väl trevligt ut och klokt att inte behöva betala för sånt man inte tar med sig hem men jag har så dåliga erfarenheter av Lidl så jag kommer ändå inte att handla där. Reklam eller inte.

Min känsla är bara att reklamen ljuger. Det där går jag inte på. Helt ointressant.

>>>Malum domesticum<<<

Oskar
2010-03-28 15:48
#6

Nja…det kändes lite mesiga på något sätt…kunde vara reklam för vilken affär som helst.

Annons:
FunkyShrimp
2010-03-29 19:56
#7

förstår inte riktigt grejen?
vad tycker dom är poängen med deras reklamer?

det är väl en självklarhet att man inte staplar upp en massa backar med varor utan att öppna själva kartongerna de är i, och också är det ju självklart att det finns frysdiskar ;S

ne dom var inte så intressanta :P känns mer som att dom gör sig dumma och ligger långt efter.

SwedenZoo
2010-03-31 18:42
#8

#7

De menar att Lild är billigare, för att man inte ska behöva betala för personal (och hyllor) som plockar upp varor i hyllor. Det med frysdiskar, alla butiker har inte lock på sina frysdiskar, då sparar Lidl mer pengar och de kan erbjuda billigare produkter. Menar dem iallafall.

Jag tänkte nog först på någon bank reklam eller kanske Willys, som också pratar om att ställa saker på pall.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Upp till toppen
Annons: