Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1750 ggr
Maria
2010-03-26 21:05

Rolig blogg??

Jag vet att alla inte uppskattar denna typ av humor men denna blogg tycker jag är väldigt rolig.Flört

Den tar upp små artiklar av mer eller mindre värde i olika lokaltidningar.

Dagens lokaltidningsbesvikelse

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mariatingsund
2010-03-26 21:43
#1

Rolig? Vad menar du? Det är ju sorgligt, alla människor som råkar ut för skit. Idag var det en läkare i Smp som orsakade en patiens död, han har fått otaliga varningar tidigare och ändå kan hållas, få hög lön och orsaka lidande och död för sjuka människor. Igår var en mackägare som hängde ut en brottsling och ska straffas av svensk lag. Brottslingarna straffas inte. Lite tidigare var det en idrottstränare som sa till 15-åringar att inte slå sönder kurarna med stenar, så åker han dit för höga böter. Varenda brottsling vet att bara göra en motanmälan, då får man skadestånd och åtalet mot dem läggs ner. Det är ärligt talat för jävligt, och nu får ni ursäkta mig för mina ordval.

En sådan rättvisemärkt blogg ser jag som nödvändigt för att skapa debatt, det hade varit bra om det gav resultat med att syn på lag ändras, för lagen ska skydda oskuldiga och inte tvärtom.

Vart tar människovärdet vägen, om 90 åriga gamlingar kan inte ens skala sina potatisar, får inte ha ett glas vin till middagen, vet ni, jag vill nog inte bli gammal. Och att vi behövt sätta upp staket vid källarnedgången för att inte bli stämda av inbrottstjuvar!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maria
2010-03-26 21:57
#2

#1 Jag vet att alla inte uppskattar denna typ av humor, vilket jag skrev.Flört

Jo, jag tycker det är roligt p.g.a att artiklarna oftast handlar om rent nonsens och gnäll. Vi lever i en värld med mängder av bekymmer och så gnäller någon på att "han inte får bidrag till alkohollås" när han åkt dit för rattfylla t.ex. Problem med hundskit och ve och fasa hundkiss i snönFörvånad

Det går inte att jämföra med läkaren som orsakade en patients död eller dina andra exempel. Det är ju allvarliga, seriösa problem du tar upp, till skillnad från dessa i bloggen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
2010-03-26 22:19
#3

Men jag anser faktiskt att det är lika illa att ge 90-åringar oskalade potatis som inte klarar skala den själv. Om du läser resten så är det inget av dessa gnäll och bara gnäll. Det är rättvisesyndromet.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maria
2010-03-26 22:32
#4

Jag tycker mycket av det är gnäll (vissa mer eller mindre).

Det finns bra mycket allvarligare frågor att diskutera när det gäller rättvisefrågor tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2010-03-26 23:44
#5

Jag är kluven. Kändes som att det både fanns riktiga problem och problem av mer i-landsliknande karaktär. Eller så är det det jag som blivit trubbig och dribblat bort den lilla empati jag en gång hade… ;)

#3 mariatingsund

> vet ni, jag vill nog inte bli gammal

Jag hänger inte med. Menar du att du hade velat bli gammal bums om du vetat att det väntat en skalad potatis därborta? ;)

// Staffan

mariatingsund
2010-03-27 00:38
#6

Nej, jag menar som världen ser ut och kommer att se ut för oss som blir gamla, är gamla eller tänker bli gamla. Jag är bara 55 men har världens goaste grannar, pensionärer som har slitit i hela sitt liv och idag får de stort sett ingen pension. Hederliga människor som man tycker borde leva sina gamla dagar utan penningsbekymmer, de har inte stora behov men det är knapert för det ens. Och sedan att man blir förklarad till typ föremål, man har inte egen vilja, potatis är ju bara ett hårstrå i det hela, men man har ju diskuterat att du inte ens kan ta en gammeldans eller ett glas vin, det ska kommunen bestämma om du får, trots att du betalar ålderdomshemmet. Det är ju som för fattighjon var förr.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
TjockaBerta
2010-03-27 01:08
#7

Som du själv säger "artiklar av mer eller mindre värde". För mig var detta helt ointressant.

>>>Malum domesticum<<<

Maria
2010-03-27 08:14
#8

#6 Jag kan ju tycka att mannen med de oskalade potatisarna har ett visst lokaltidningsvärde och ett problem man ska ta på allvar, men nu är ju detta endast EN av väldigt många. Har du läst någon av de andra?

#7 Just att det är helt ointressant är ju hela poängenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
2010-03-27 10:55
#9

Jo, jag läste mer. Det är inte så att världen går under av dessa artiklar, men försök vara handikappad och tvingas använda den hissen de visar i min kära hemstad som leder över järnvägsspåret. Det är klart man tänker, vad är det för människor som anser att det är helt OK att använda hissen till toalett.

Eller att affärerna och bankerna försvinner helt från landet och lantbrevbärare har inte längre tjänsten att hjälpa äldre som varken har bil eller dator att sköta sina ärenden. Med lite empati förstår man ju att sådana personer har det inte så lätt, speciallet om de bor isolerade med släkten som flyttade långt ifrån dem. Det vore ju lätt att säga att de som inte klarar sig ska bo på hemmet, men alla vill inte, kan inte eller får inte plats där. 

Att bussarna försvinner och det betyder problem för många är inte begripligt heller för en stockholmare, men här t.ex. måste jag sätta mig i bilen och köra 3,5 mil om jag glömde köpa mjölk.

Så visst, struntsaker, menar du, men inte för dem som lever så. Ointressant? För alla dem som inte är berörda, ja.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Staffan
2010-03-27 11:06
#10

#9

> Så visst, struntsaker, menar du, men inte för > dem som lever så. Ointressant? För alla dem > som inte är berörda, ja.

Fast om de berörda har ansett så viktigt att de har tagit det till media så anser de ju att det är av allmänt intresse. Då måste man väl tillåtas dra på smilbanden om man tycker att det är obetydliga problem?

// Staffan

mariatingsund
2010-03-27 11:42
#11

Visst får man dra på smilbanden. Och visst finns det massor av saker man behandlar i media då även  jag undrar…  typ mössa av eller på…

Fast jag tror nog om Katarina hissen såg ut sådär när en minister skulle åka upp då hade det ju blivit rabalder. Det är mycket med vem som skriver om vad och hur. Också.

Och det är nog inte fel om någon (i detta fall jag och här) skriver att även små problem är problem för den som upplever det så.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maria
2010-04-03 00:23
#12

Jag måste bara skriva en gång till.

Senaste "lokaltidningsbesvikelsen" Sotaren kommer för ofta….Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
2010-04-03 10:43
#13

Jag bara undrar, skulle du tycka det var roligt betala massor av pengar för någonting som kommunen tvingar på dig? En sotning kostar alldeles för mycket, jämfört med dem verkliga kostnaderna. Det borde ju ingå i fastighetsskatten. Men det är en annan sak.

Jag måste ju bråka lite med er Flört emellanåt. Jag kallar fortfarande dessa artiklar för rättvise-syndromet. Och jag tycker fortfarande att det är bra om det skrivs om sådana saker ibland. Även om sådana människor som inte är berörda drar på munnen då av nedvärdering eller skratt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
SwedenZoo
2010-04-04 22:26
#14

Kan hålla med om att vissa rubriker låter lite roligt, men texten , nej.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Upp till toppen
Annons: