Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1850 ggr
Staffan
4/22/10, 2:19 PM

Reklamavbrott är bra!

"Det kan låta märkligt men ny forskning visar att avbrott av ett tv-program som till exempel ett reklamblock, leder till att människor får en bättre tv-upplevelse."

» Länk till artikeln på Resumé.se

Annons:
Linnea
4/22/10, 5:31 PM
#1

Tveksamt, skulle vara för att man hinner gå på toa då, jobbigt att se Morden i Midsomer på SVT..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

allhealing
4/22/10, 10:18 PM
#2

Undersökningen måste vara beställt av ett företag som annonserar i TV =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Maria
4/23/10, 9:08 PM
#3

Jag tillhör förmodligen undantagen men jag har inte särskilt ont av reklam.

Jag minns när det började bli reklam på TV. Det kändes som om man satt på bio.

Det går att resa sig från soffan ocksåFlört Man kan kissa, springa ut och röka (om man är rökare förstås), man kan ta en macka, pussas och en massa annat trevligt.

Är det en riktigt bra film så föredrar jag nog att hyra den istället för all reklamavbrott men "vanlig" TV med reklam är helt OK tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
4/24/10, 11:32 AM
#4

Under en riktig långfilm när man sitter spänd framför burken i två timmar i streck är ju inte så hälsosamt. Så ibland är ju bra med lite paus, men det hade varit lika bra pausa med bara en svart skärm istället för alla vilda reklam. Vissa reklamsnuttar är vackra så det är roligt att se, vissa är äckliga så man vänder bort öron och ögon och vissa är intetsägande och onödiga. Vissa blir man road av, vissa andra hatar man. Men det är ju också individuellt vem gillar vad. Jag är ju inte emot reklam helt, men hade gärna sett bara dem bästa.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

SwedenZoo
4/24/10, 10:07 PM
#5

Slår gärna på tv´n för att titta på reklam. Reklam under filmen är väl bara skönt (oftast).

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Frida
4/28/10, 7:29 PM
#6

Jag minns att det en gång var väldigt irriterande när man satt och kollade på film och det blev reklam. Numera har jag kommit på mig själv med att fördöma SVT för att de inte har några pauser när de visar film och man behöver gå på toa. Förvånad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Maria
4/28/10, 7:31 PM
#7

#6 Ja, det är märkligt vad man vänjer sigGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
4/30/10, 11:06 AM
#8

Jag har också vant mig vid reklampauserna och sitter ibland och väntar på dem så att jag kan gå och hämta någonting jag vill ha. Men visst är TV-upplevelsen mycket sämre nu.

Tänk vad man var djupt försjunken i filmer för att inte tala om TV-teatern förr. Man satt som i en annan värld tills programmet tog slut. Det gör i alla fall inte jag längre.

>>>Malum domesticum<<<

Pose-idon
4/30/10, 9:30 PM
#9

#3 Håller med dig! Glad

//Elin

southdakota
5/1/10, 11:11 PM
#10

Jo, lite jobbigt att titta på film på SVT numer. För om man inte ska missa någonting måste man kanske sitta lite halvt kissnödig hela filmen, man kan inte heller poppa popcorn eller hämta något att dricka… Så tycker reklamavbrotten är bra, men har blivit lite för ofta kanske. Tungan ute

Pose-idon
5/2/10, 1:32 PM
#11

#10 Hehe Tungan ute

Såg på film på tv 4 igår, men såg bara delen efter nyheterna, och då vara det bara 2 reklamavbrott hela tiden. ^^ Så det verkar bättre, eller så var det bara tillfälligt.

//Elin

Elshira
6/17/10, 3:33 AM
#12

Jag har relativt nyligen införskaffat mig en inspelningsbar digitalbox (som för övrigt inte var mycket dyrare än de andra).

Antingen spelar jag in programmet jag vill se eller så pausar jag bara i början. Sedan går jag iväg en stund och startar sedan igen… Bara att spola förbi all reklam! Guld värt Cool

Hakuna matata!

Oskar
6/20/10, 7:59 PM
#13

TimeShift-funktionen som finns på många inspelningsburkar nu är finfin. Då kan man skapa sina egna pauser när det behagar.

Annons:
SwedenZoo
6/21/10, 2:37 AM
#14

Ja, men då får man ju inte med reklamen väl?

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Elshira
6/21/10, 7:08 AM
#15

#14 Nej - Man slipper den (för oss som tycker att reklamabrotten irriterar mer än det höjer filmkännslan) ;)

Hakuna matata!

Arinya
6/23/10, 4:44 PM
#16

Jag som är reklamhatare måste hålla med om att reklam KAN vara bra men det jag inte förstår är varför de ska ha reklam när man kollar på ett program som bara är 25 min långt?eller i dom som är 40min så är de 2 reklamer Och reklamerna behöver väl inte vara 5-7 minuter långa? jag tycker de räcker med 2-3 så hinner man gå och kissa eller något sådant :)

och i filmer tycker jag att de inte borde ha så sjukt många reklam pauser då jag tycker att de förstör filmupplevelsen.

men visst det finns positiva saker med reklam!! :D så länge det inte blir för mycket Oskyldig

Honestyisdead
6/23/10, 7:18 PM
#17

En reklam i timmen hade varit ok, inte var 15:e-20:e minut. Dessutom kan de vara upp till 10 min långa, vilket gör att jag tappar intresset i filmen jag ska se på. Vissa progrAM HAR REKLAM REDAN EFTER 7 MIN.

Arinya
6/23/10, 7:24 PM
#18

#17 Det har jag faktiskt också märkt! 7 min in i nåt POFF reklam gud va sur man blir :S

LenaR
6/24/10, 12:44 AM
#19

Jag sällar mig till dem som gillar reklamkanalerna.

Jag är glad att kunna gå och koka en kopp te, hämta saker jag behöver, eller bara röra lite på mig. Om jag inte har pausknapp ser jag nästan aldrig filmer utan reklampauser.

Bio fungerar alldeles utmärkt av någon anledning. Man kanske laddar mer inför ett biobesök?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Elshira
6/24/10, 11:00 AM
#20

Ja utan kisspaus/"fikapaus" när jag ser en film på 2-3 timmar skulle jag inte vilja vara utan någon paus alls (på bio ser man ju till att säkert gå på toa det sista man gör och har med sig en hög godis från början haha). Men men 1 paus/timmen hade räckt :P

Men här är som sagt pausknappen kär, då blir pauserna precis lagom långa med Cool

Hakuna matata!

Annons:
mariatingsund
7/8/10, 11:55 AM
#21

konstruktiv kritiv: I stället för reklampaus så skulle man kunna ha små korta blänkare om nya saker som tillkommit i världen, nya uppfinningar som underlättar, kulturevenemang,  kuriosa, vetenskap, kul. (Då kanske man gjorde kissepaus under filmen istället hehe?) Jag är rätt så less på "reklamsnuttar" som varar 10 minuter åt gången 4 gånger per timme som säger mig inget nytt för alla är ihjältjatade.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Oskar
7/8/10, 12:11 PM
#22

#21 Det du söker finns redan. Bara att byta kanal till Kunskapskanalen.

mariatingsund
7/8/10, 12:45 PM
#23

ja, fast jag tänkte på typ halv minut/ämne.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

dumsatan
7/9/10, 11:38 AM
#24

Det jobbigaste är att när man zappar vidare bland kanalerna under reklamen, så är det reklam även där. Annars är det ganska skönt med avbrott då och då.

KitoBonito
7/14/10, 3:22 AM
#25

Jag kan inte riktigt förstå varför det skulle vara ohälsosamt att se en film på 2 timmar i sträck som man tycker om :P Det är snarare reklamen som blir ohälsosam … Man ser samma mojs om och om igen, man blir irriterad både över det och att många reklamer är så sjukt dåliga, inte minst blir man lurad på en massa strunt!

Säger jag utan att dra all reklam över en kant.. ;)

[peter54]
7/18/10, 1:36 AM
#26

Nä jag gillar inte reklamavbrott och har aldrig gjort. Jag tillhör den kategori tittare som tycker att reklamfinansierad TV borde köra sina reklaminslag emellan programmen istället.

Det absolut värsta är när de kör reklamavbrott i direktsändningar Tyst

Jag tror inte ett smack på att jag får en bättre TV-upplevelse om jag ständigt blir irriterad över reklamavbrotten.

Stora delar av reklamutudet är dessutom ren och skär lögn, eller åtminstone orimliga överdrifter, vilket åtminstone för min del är ytterligare källa till irritation.

TjockaBerta
7/26/10, 7:17 PM
#27

Nu ska de visst bli ännu bättre eller i alla fall oftare! Flört

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
asvensso
8/6/10, 4:39 PM
#28

Jag gillar reklampauser sa att man inte blir sittande i soffan for lange!! Jag anvander dem till allt mojligt - toa, plocka in/ut disk ur diskmaskinen, ladda en tvattmaskin, hanga tvatten, damma, stryka, texta en kompism, skicka ett mail, vattna blommorna…mojligheterna ar oandliga. Det enda trista ar att ibland gar volymen upp alldeles kolossalt.

Upp till toppen
Annons: