Annons:
Etikett05-dålig-reklam
Läst 1532 ggr
Mountain
7/10/10, 4:04 PM

City Gross koncept

Som vegetarian tycker jag inte särskilt om hela deras koncept "nystyckat kött" m.f. Dom borde vända sig till alla sidor och inte bara allätarna. Ärligt talat blir jag äcklad av deras reklamer. Att de har bra kött ska väl vara en självklarhet? Varför måste dom bevisa det med STORA skyltar på nystyckat kött utanför affärerna, det är inget att vara stolt över enligt mig. Men det är en smaksak.

Du håller säkert inte med mig om du inte är vegetarian, men det här var iaf vad jag tycker.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

Annons:
KitoBonito
7/10/10, 11:49 PM
#1

Jag kan bara säga att det är lite småtrist att det är en sådan stor fokus på kött jämt och ständigt. Det hade ju varit bra av många anledningar att göra mer reklam för t.ex. vegetariska maträtter/tips eller produkter. Och inte bara kött kött kött liksom.

Mountain
7/11/10, 12:06 AM
#2

Ja, allt fler byter kost till vegetariskt just nu vilket t.ex. City Gross inte riktigt fattat än.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

KitoBonito
7/11/10, 12:18 AM
#3

Det är ju så mycket snack om hur djuren behandlas och om hur mycket smittor som kan finnas i köttet att man tar vara på människors "rädslor" och skryter om sitt svenska kött (som säkert inte alls kommer ifrån djur som har haft ett värdigt liv) ;D Ahh jag vet inte, jag svamlar lagom nu, TRÖTT.

Honestyisdead
7/11/10, 7:32 PM
#4

Tycker det är ett bra trick att ha med kött, då det är så många osm äter det. Jag blir sugen då jag ser reklamen!

Ofta är det ju reklam för deras färska grönsaker, svenska potatis och jordgubbar.

Mountain
7/12/10, 2:03 PM
#5

Jo, eftersom du äter kött så förväntar jag mig inte att du ska hålla med mig.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

Honestyisdead
7/12/10, 4:19 PM
#6

Många gånger har dom recepthäften med vegetarisk mat som man kan ta inne i butiken också, gratis.

Istället för att fokusera på det man inte gillar man man ju se på det som faktiskt finns. Reklam för kött lär ni (veg) inte bli av med, då merparten av folket äter blandad kost.

Vill man slippa reklam för kött kan man gå till en grönsaksbutik.

Annons:
KitoBonito
7/13/10, 1:31 AM
#7

#6

Håller med dig i det, men de som lever på vegetarisk mat "syns" liksom inte i media. Det var lite det jag menade med att det "bara är kött". Visst, det är väl sällan man över huvudtaget kommer med hela recept-tips i reklamer på tv, men det hade ju varit intressant om "vegetariskt" ens nämndes i någon reklamfilm om mat :)

ala02
7/14/10, 1:00 AM
#8

Även om jag tycker city gross har bra kött. Kanske är jag naiv men bra kött kommer från bra skötta djur tror jag. Låter ganska dumt nu när jag skrivit det märker jag. De borde rimligtvis vara gladare i livet. Men ni har helt rätt, varför inte satsa på vegetariskt och få bra reklam för det? Lidl har väl lyckats bra med sina grönsaker t.ex. men gör inga större åthävor av det. Det verkar mest vara oplanerad viral kommunikation, ett rykte som fått fäste.

Tyvärr tror jag vegetarianer ff ses med viss nedlåtande och suspekt syn. Alltså inget gentlemän med slips vill förknippas med. Om några år så lär det finnas vegetarianer med makt också, då blir vi nog mogna för sundare budskap.

Mountain
7/14/10, 1:13 AM
#9

#8 Bra skrivet.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

mariatingsund
7/14/10, 1:20 AM
#10

Vi är olika och jag tycker inte vi behöver påtvinga våra egna krav och livstil på andra. Att city gross annonserar om nystyckat svenskt kött, är ju trots allt bra eftersom det framhäver en bra livstil (vårda djur) och kvalitet. Människor  är födda som allätare, bara senare i livet brukar man bestämma sig för att låta bli äta kött. Att äta enbart vegetariskt gör att vissa ämnen fattas i människokroppen, som du sedan får i dig med en massa halvsyntetiska vitaminer mineraler och tillsatser konserveringsmedel osv. De flesta vegetarianer brukar i alla fall köpa "köttersättning" i burk, och många tycker att det ska smaka kött på köpet. Lite elakt skrivet kanske kan ni tro, men vad innehåller dessa?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Elshira
7/14/10, 12:56 PM
#11

Själv är jag inte vegeterian över huvud taget, men för den skakens skull så betyder det inte att jag inte bryr mig om djuren.

Jag vill göra det jag kan för att veta djuren haft en bra uppväxt. Vi äter t.ex hästar som vi själva avlivar. Vissa tykcer det är sjukt att äta sin bästa vän, men å andra sidan vet jag ju att hästen haft ett bra liv och att det är onödigt att bara slänga kött.

Jag handlar kött lokalt (i största möjliga mån) där jag varit och tittat på djurhållningen själv och kan se att de inte lever i en levande skräckfilm.

Men om jag tycker att det är fel att skylta vet jag faktiskt inte, men det känns väll kanske överflödigt för ett så stort företag.

Men om man jämför då för reklam av soyaprodukter som är så bra. Det är inga djur som lider men istället blir människor och natur lidande för att man ska få fram denna proteinkälla.

Men slutligen håller jag med - mer reklam för vegeterianer!

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: