Annons:
Etikett11-journalistik
Läst 1477 ggr
David
6/29/10, 7:31 PM

SVT portar SD

Sveriges Television har tagit beslutet att stänga ute SD ifrån partiledardebatter och slutdebatt inför riksdagsvalet.

Är det ett korrekt beslut, vad tycker du?

Resumé; SVT portar SD

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Staffan
7/5/10, 2:03 PM
#1

Jag vet självklart inte men tror det.

Ska alla partier ha rätt delta i partiledardebatterna på TV? Hur många skulle det bli då? Skulle det bli en meningsfull diskussion? Om de satt i riksdagen skulle det vara annorlunda, då skulle de inte gå att stänga ute.

// Staffan

[GunillaR]
7/5/10, 3:14 PM
#2

Alla partier som har chans att komma in i riksdagen ska ha möjlighet att också få presentera sig i media.

dumsatan
7/6/10, 11:42 AM
#3

Det har alltid bara varit riksdagspartier i tv, förra valet dominerades stort av S och M där de andra fick mindre tid. Fi, får visserligen sina mediaexponeringar men är inte med i debatten i TV. Sen har vi en rad andra nästanpartier som inte heller får vara med.

Oskar
7/7/10, 10:35 PM
#4

Jag tror nog man ska dra gränsen vid de som redan sitter i riksdagen. Annars borde väl tex FI också vara med? SVT kan ju inte vara så oseriösa så att de går på opinionsmätningar säga att de som når äver 4 % där får vara med i debatten. Så bra beslut att porta dom!

[GunillaR]
7/7/10, 11:43 PM
#5

# 4 - Kanske brandförsvaret skulle ha en synpunkt på att FI satt i en TV-studio Flört

Maria
7/8/10, 12:58 PM
#6

#0 Jag tycker att det är ett korrekt beslut.

Det blir en omöjlighet att lösa det på annat sätt tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Linnea
7/8/10, 1:56 PM
#7

Det är ett korrekt beslut om det grundar sig på att endast riksdagspartier ska vara med. Det är ett felaktigt beslut om det grundar sig på SDs åsikter. Jag gillar inte rasism/nazism men vi har åsiktsfrihet i Sverige och det finns nog väldigt många som håller med dom fast inte lika extremt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Staffan
7/9/10, 3:13 AM
#8

#7

Det skriver jag under på.

// Staffan

Upp till toppen
Annons: