Annons:
Etikett13-allmänt-om-reklam-media
Läst 1788 ggr
Staffan
2010-10-25 12:17

"Så mycket bättre"

Någon mer än jag som så TV4:s nya program "Så mycket bättre" under helgen som gick? I korthet gick det ut på att man bjudit in en rad folkkära artister som tolkar varandras låtar och hyllar varandra. I avsnittet som sändes var det Lasse Berghagens musik som tolkades av de andra artisterna.

Gästerna som medverkade var:
Petter, Petra "September" Marklund, Christer Sandelin, Di Leva, Plura, Lill-Babs och Lasse Berghagen

Hoppas att vi får se fler sådana här varma och mysiga underhållningsprogram framöver. Hatten av för produktionsbolaget Mastiff som står bakom produktionen.

Vad tyckte ni om programmet?

Annons:
Maria
2010-10-25 22:49
#1

Jag var skeptisk men får säga att det var bland det bättre jag sett på länge.

Väldigt bra programidé och de har valt en rolig samling människor som är ganska olika.

Jag säger också hatten av…Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2010-11-04 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Test…

Staffan
2010-11-04 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Test2

TjockaBerta
2010-11-07 12:01
#4

Nej jag orkade inte ens se programmet. Det räcker bra med reklamsnuttarna för min del. Lillbabs är så pinsam när hon sjunger Petter och för övrigt känns det mest som inbördesbeundran. Det är ingen måtta på superlativen.Barbro och Lasse, så väldigt rart. Se vad gulliga vi är mot varandra!

Med risk för att ha missat någonting rikigt bra. Men den risken tar jag.

>>>Malum domesticum<<<

Staffan
2010-11-07 19:37
#5

Nej, jag tänker inte försöka sälja på dig programmet. Dock så tyckte jag faktiskt att det var bra - den höga "inbördes-beundran-faktorn" till trots… :)

// Staffan

Maria
2010-11-07 20:00
#6

Programmet har dessutom blivit "så mycket bättre"Flört

Sista programmet med Petter som värd var helt underbart tyckte jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
ala02
2010-11-09 00:04
#7

Men är det inte samma folk hela tiden? Har missat det hela, avsiktligt visserligen.

Maria
2010-11-09 18:23
#8

Jo det är samma 7 personer men i varje program får en vara "värd" och de andra ska tolka låtar som denne skrivit/framfört.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2010-12-04 22:51
#9

Nu har jag sett alla program hittills och finalen är nästa lördag.

Det är länge sedan ett TV-program gjort mig på så himla gott humör.

Lågmält, naturligt, rolig programidé och så mycket värmeGlad

WOW, säger jag bara….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2010-12-06 16:04
#10

#9

Kan bara instämma. Riktigt bra "feelgood" tv… :)
I vilken ordning tycker du att artisterna varit bra? 
Här är min topplista:

1.) Plura
2.) Di Leva
3.) September
4.) Petter 
5.) Lasse Berghagen
6.) Lill-Babs
7.) Christer Sandelin

// Staffan

Maria
2010-12-06 18:37
#11
  • 1. Petter, en riktig överraskning. Trevlig kille dessutom

  • 2. Di Leva som är en gammal favorit

  • 3. Plura borde dela plats med Di Leva

  • 4. September, vilken utstrålning….såååå vacker och sjunga kan hon ocksåFlört

  • 5. Lasse Berghagen är Lasse som vanligt

  • 6. Lill-Babs har jag fått bättre tankar om

  • 7. Christer Sandelin är nog som jag väntat mig.

Nu blandar jag både smak vad det gäller musiken och hur jag uppfattat personerna i programmet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2010-12-06 18:40
#12

Håller med om att man har svårt att inte väga in deras personligheter. Petter är en guldklimp, det måste jag hålla med om. Dessutom är det roligt att hans tolkningar blir så annorlunda hela tiden.

Läste någonstans vilka låtar dom valt ut till skivan som släpps nu, där hade jag gärna sett lite andra favoriter. Ska se om jag hittar listan…

// Staffan

Maria
2010-12-06 18:42
#13

Det skulle vara kul att få se den listan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: