04. Tankeväckande reklam

Stockholms Stadsmission

2010-12-01 16:43 #0 av: Staffan

"Klockan 15.00 varje julafton visas traditionsenligt Kalle Ankas jul och för många är det en viktig del i julfirandet. Nu visar Stockholm Stadsmission det klassiska julprogrammet på storbildsskärmarna ute på stan vid Stureplan och Sergels torg, i samarbete med SVT och Disney. Eventet är framtaget av Garbergs."

» Länk till artikel på Dagens Media

Anmäl
2010-12-01 16:54 #1 av: Staffan

"– Vi hoppas på så låga tittarsiffror som möjligt,
säger Mattias Dahlqvist, ad för kampanjen."

Anmäl
2010-12-06 00:41 #2 av: ANNIA

Varför inte tvärtom. Att det blir höga tittarsiffror. Att dom som har ett hem skaffar sig en ny tradition och firar en liten liten stund med dom som av någon anledning inte har ett hem att gå till så att även dom får en chans att känna lite julkänsla och gemenskap för en stund.

A Minute to learn, never a master.
That´s life.

 

Anmäl
2010-12-06 11:46 #3 av: mariatingsund

de menar väl uteliggare. Att de inte finns kvar på gatan.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Anmäl
2010-12-06 15:15 #4 av: ANNIA

Jo jag förstod det, men det är nog som samhället ser ut idag en utopi, att alla hemlösa ska få ett eget hem. Så då kan man ju vända lite på det hela i väntan på att det ska ske.

A Minute to learn, never a master.
That´s life.

 

Anmäl
2011-02-02 09:53 #5 av: MackLobell

Det finns alltid något litet någon kan göra för någon tex att köpa tidningen Situation Sthlm eller prenumerera det ger nåt till nån.

Och skulle det vara så att någon har så mycket så den inte vet va den ska göra avet så finns det ett bankgiro.

Slå ett slag I DAG  GE till någon som behöver något.  Skrattande

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.